دادن صدقات به متکدیان خیابانی کار را برای نهادهای حمایتی دشوار می‌کند

موسوی‌نژاد گفت: دستگاه‌های متولی باید این آموزش را به شهروندان بدهد که اهدای صدقه به متکدیان کار را برای نهادهای حمایتی و موسسات خیریه دشوارتر می‌کند.

«سید ناصر موسوی‌نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با بیان اینکه معتقدم باید زیرساختی برای کاهش تکدی‌گری تدارک دیده شود اظهار کرد: از استاندار می‌خواهم که تدبیری در این باره اتخاذ کنند زیرا اهواز فاقد اردوگاه آموزشی و پرورشی برای کودکان کار است و مقر فعلی که به نام اردوگاه تعریف شده، حالت تبعیدگاه دارد و برای هر فردی که به قصد اصلاح به آنجا می‌رود حالت زندان تداعی می‌شود.

 

عضو شواری اسلامی کلانشهر اهواز با اشاره به کلانشهر تبریز که معروف به عنوان شهر بدون گدا است افزود: به همراه همکاران به تبریز ماموریت رفتیم و از اردوگاه آنجا بازدید کردیم، مشاهده شد که آنها کار را به سرمایه‌گذار داده و بازپروری را به طور دقیق علمی انجام می‌دادند.

 

وی با بیان اینکه رسالت ذاتی ساماندهی آسیب‌دیدگان که در سه محور در حال انجام فعالیت است، نیازمند حضور و حمایت عوامل ناجا جهت حفاظت مقر و حفاظت گشت و دخالت صددرصدی بهزیستی است اضافه کرد: جو آرام شهروندی و محیط مفرح شهری نیازمند برطرف کردن موارد فوق‌الذکر است که همت دستگاه‌های اجرایی و تاثیرگذار از فنی حرفه ای و مراکز آموزشی، بانک‌ها، دانشگاه، اداره کار و تامین اجتماعی، سمن‌ها، بهداشت، اداره فنی و حرفه‌ای و ... را می‌طلبد.

 

موسوی‌نژاد با اشاره به اینکه بزرگان طوایف، سمن‌ها و گروه‌های جهادی می‌تواند نقش مهمی در کنترل و کاهش تکدی‌گری و اعتیاد ایفا کنند ادامه داد: بر اساس تحقیقات انجام شده فرد نیازمند هیچگاه دست به گدایی نمی‌زند و عزت نفس او اجازه این کار را نمی‌دهد، متکدیان فعلی جامعه نیازمند واقعی نیستند بلکه تحت اشراف گروه‌هایی کار می‌کنند و مورد استثمار قرار گرفته‌اند.

 

وی تصریح کرد: دستگاه‌های متولی باید این آموزش را به شهروندان بدهد که اهدای صدقه به متکدیان کار را برای نهادهای حمایتی و موسسات خیریه دشوارتر می‌کند.

 

عضو شواری اسلامی کلانشهر اهواز ابراز کرد: شخص گرفتار در دامن اعتیاد برای تامین موادمخدر خود روزانه نیازمند 30 هزار تومان است و برای تامین آن دست به هر کار خلافی می‌زند، بنابراین با توجه به این مهم با جمع کردن معتادان کارتن خواب می‌توان بسیاری از جرائم را در حوزه های کلانتری وسطح شهر به حداقل رساند.

 

وی در پایان با اشاره به جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان یاد آور شد: اداره اتباع خارجی به عوامل شهرداری اعلام کرده که تا دستگیرشدگان به اندازه ظرفیت یک دستگاه اتوبوس یا مینی‌بوس نرسند این اتباع را تحویل نخواهد گرفت و همین امر این باعث افزایش هزینه مالی شهرداری و توقف عملیات دستگیری خواهد شد.

 

کد خبر 992843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha