همه ۲۵ شهر استان ایلام از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت: همه ۲۵ شهر این استان از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند.

«عباس بیرامی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد:  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت تدبیر و امید با ارائه خدماتی همچون توسعه ارتباط تلفنی و اینترنت پرسرعت روستایی گام های موثری در خصوص کاهش شکاف دیجیتالی در روستاها استان برداشته است.

 

وی توسعه نسل جدید تلفن همراه و شبکه فیبر نوری درون شهری و تبدیل تلفن های WLL روستایی به کابلی را از مطالبات مردم در استان برشمرد و تصریح کرد: برای رفع این مشکل با همکاری همه دستگاه ها و اپراتورهای فعال  در استان نقاط فاقد ارتباط شناسایی و اقدامات لازم در خصوص رفع مشکلات ارتباطی در دست اقدام است.

 

بیرامی با اشاره به تامین دسترسی پهن باند به اینترنت به خصوص با توجه به شرایط شیوع کرونا، افزود: هم اکنون همه 25 شهر استان از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند و در تلاشیم با اجرای پروژه فیبر نوری روستایی تمام روستاهای بالای بیست خانوار استان از اینترنت پرسرعت بهره مند شوند.

 

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان ایلام از اهتمام اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برای ایجاد بستر مناسب برای حضور شرکت های فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای سرمایه گذاری در استان، توسعه کسب و کارهای نوپا بر پایه فناوری های نوین و همچنین افزایش سهم اقتصاد استان از ICT خبر داد.

 

کد خبر 992853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha