بازارچه عرضه صنایع دستی در گیلان راه اندازی شود

احمدی با بیان اینکه گیلان را با توجه به ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی معرفی کنید گفت: ایجاد بازارچه عرضه صنایع دستی یکی از ضروریات استان است که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت،‌ «محمدرضا احمدی» امروز (شنبه ۲۴آبان ) در جلسه بررسی مشکلات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رشت در سالن فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: حمایت و توجه به حوزه گردشگری بسیاری از مشکلات را کاهش می‌دهد.

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حفظ آثار تاریخی و توسعه گردشگری زمینه رونق اقتصادی را در مناطق مختلف گیلان فراهم می‌کند گفت: صنایع دستی گیلان یکی دیگر از ظرفیت‌های گیلان شمرده می‌شود که بایستی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 

احمدی اذعان کرد: ارائه تسهیلات کم‌بهره و توجه به مشاغل خانگی با حمایت از انواع صنایع دستی استان فراهم می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه گیلان و شهرستان رشت نیازمند بازارچه عرضه صنایع دستی است افزود: با راه‌اندازی این بازارچه هر گردشگری که گیلان را مقصد سفر قرار می‌دهد حتما از این بازارچه بازدید و خرید خواهد کرد.

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استان گیلان بسیار زیباست و ظرفیت های بالایی دارد اما از استان همجوار، مازندران در حوزه گردشگری عقب مانده‌ایم.

 

احمدی ادامه داد: هتل ایران و دیگر آثار تاریخی شهرستان رشت ظرفیت‌های مناسب گردشگری این شهرستان است که بنای تاریخی هتل ایران قابلیت تبدیل به موزه را دارد.



نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: شهرستان ماسوله یکی از بناهای تاریخی گیلان است که با پیگیری‌های صورت گرفته متاسفانه هنوز ثبت جهانی نشده است.

 

احمدی خاطرنشان ساخت: گیلان آنگونه که باید و شاید با توجه به ظرفیت‌های بالای گردشگری و تاریخی به مردم معرفی نشده است.

کد خبر 992860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha