لزوم اختصاص اعتبار ملی برای توسعه بقعه خواهر امام/   طرح های عمرانی با پیوست گردشگری باشد

کوچکی نژاد با تاکید بر اینکه سند گردشگری سیاست‌ها را هماهنگ می‌کند گفت: اجرای طرح‌های بزرگ ملی و استانی بایستی با پیوست گردشگری و یا بازده در این حوزه همراه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «جبار کوچکی نژاد» ‌امروز(شنبه، ۲۴ آبان) در جلسه بررسی مشکلات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رشت در سالن فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: حمایت از صنعت گردشگری ضریب اشتغال در جامعه را ارتقا می‌دهد.


نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گیلان به میهمان‌نوازی مشهور است گفت: گیلانی‌ها در مقایسه با دیگر استان‌های کشور مهمان‌نوازتر و خونگرم تر هستند.


وی اذعان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی گیلان میراث فرهنگی به وزارت بین دستگاهی تبدیل شد.


کوچکی نژاد با بیان اینکه کل اعتبارات این وزارتخانه یک هزار و۳۰۰ میلیارد تومان است افزود: بخشی از این اعتبارات حقوق کارمندان و بخشی دیگر صرف نگهداری از آثار تاریخی و اجرای دیگر پروژه‌ها می‌شود.



نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعتبارات این وزارتخانه بسیار پایین بوده و این یک ضعف محسوب می‌شودو بایستی با رایزنی‌های مدیران کل، این وزارتخانه از اعتبارات دیگر دستگاه ها بهره گیرد.


وی با تاکید بر اینکه منابع دستگاه‌ها به سمت گردشگری هدایت شود اضافه کرد: از منابع دستگاه‌هایی چون راه، مالیات و تامین اجتماعی و.... می‌توان در حوزه گردشگری بهره گرفت.


کوچکی نژاد به ورود گردشگر خارجی به ایران اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر پنج میلیون گردشگر خارجی وارد کشور می‌شود که این آمار بایستی با توسعه زیرساخت و فرهنگ‌سازی به ۲۰ میلیون گردشگر خارجی برسد.‌


نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استان‌‌‌‌‌های شیراز و اصفهان هدف گردشگری خارجی است و متاسفانه توریست‌های خارجی شمال کشور را کمتر مقصد سفر قرار می‌دهند.‌


وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ روستا در کشور هدف گردشگری قرار گرفته است گفت: از این تعداد روستا در کشور باید سهم گیلان مشخص شود.

 

کوچکی نژاد با تاکید بر اینکه سند گردشگری سیاست‌ها را هماهنگ می‌کند اذعان کرد: اجرای طرح‌های بزرگ ملی و استانی بایستی با پیوست گردشگری و یا بازده در این حوزه همراه باشد.



وی به جنگل‌های هیرگانی و جنگل‌های شمال اشاره و تصریح کرد: ساماندهی جنگل‌های شمال کشور زمینه جذب گردشگر را مهیا می‌کند که این ساماندهی با هماهنگی منابع طبیعی و محیط زیست و با هدف گردشگری انجام شود.
 

کوچکی نژاد با اشاره به جذب اعتبار در موزه روستایی سراوان رشت افزود: سعی داریم تا موزه روستایی رشت سال آینده در ردیف بودجه ای قرار گیرد.‌


نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: توسعه موزه میراث روستایی و برپایی نمایشگاه در حوزه‌های مختلف بازدید گردشگران را افزایش خواهد داد.


کوچکی نژاد به بقعه خواهر امام رضا(ع) در رشت و اجرای طرح توسعه آن اشاره و اظهارکرد: این بقعه مرکز زیارتی، دینی و گردشگری شهر رشت شمرده می شود که بایستی سالانه اعتبارات ویژه بدان اختصاص یابد.


وی با اشاره به اینکه میرزا کوچک جنگلی نماد گیلان است اضافه کرد: سعی بر این است ۱۱ آذر کنگره‌ای در این راستا در رشت برگزار شود و یک ردیف اعتباری در این حوزه نیز مصوب شود.


کوچکی نژاد با تاکید براینکه همه دستگاه ها موظف هستند سالانه برای حفظ و نگهداری آثار تاریخی هزینه هایی را پرداخت کنند به بحران کرونا ویروس و تاثیر آن بر گردشگری پرداخت و خاطرنشان ساخت: با ورود این بیماری بسیاری از هتل‌داران و سفره‌خانه‌های سنتی با مشکل مواجه شده‌اند که نیازمند نگاه ویژه و حمایتی هستند.‌

کد خبر 992836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha