تخصیص اعتبارات ویژه برای بازآفرینی خواهر امام/ تالاب عینک احیا می شود

عبوری در سفر به گیلان از تخصیص اعتبارات ویژه برای پروژه‌های بازآفرینی محله خواهر امام، احیای تالاب عینک و بازگشایی خیابان اقتصاد خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «مهدی عبوری» معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهری کشور روز گذشته(چهارشنبه ۱۷ دی) در سفر به استان گیلان از پروژ‌ه‌های بازآفرینی شهر رشت چون تالاب عینک، بهسازی محله خواهر امام رشت، خیابان اقتصاد و سایر پروژه های شهری بازدید کرد.

 

وی جهت تخصیص اعتبار به‌منظور اجرای سه پروژه اقدام مشترک تالاب عینک، خیابان اقتصاد و خواهر امام اعلام آمادگی کرد و گفت: طرح احیای تالاب عینک که متاسفانه با انباشت زباله منجر به شکل‌گیری فضایی نامناسب در شهر شده، مورد حمایت وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته و اعتبار ویژه جهت اجرای آن اختصاص می‌باید.

 

مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهری کشور از اختصاص اعتبار به‌منظور تکمیل طرح بهسازی محدوده خواهر امام خبرداد و خاطر نشان ساخت: بازآفرینی بافت قدیمی خواهر امام و رفع مشکلات مردم این منطقه نیز با حمایت وزارت آغاز می شود.

 

عبوری تاکید کرد: همچنین اعتبارات لازم جهت بازگشایی خیابان اقتصاد نیز در بودجه 1400 تامین می شود.

 

«سید محمد احمدی» نیز در این بازدید، شهر رشت را جزو شهرهای پیشرو در مطالعه و اجرای پروژه‌های بازآفرینی عنوان کرد و افزود: شهرداری رشت از سال 94 مطالعات هدفمند پروژه‌های بازآفرینی را به منظور تصویب در ستاد ملی و تخصیص اعتبارات ملی آغاز کرد.

 

شهردار رشت با بیان اینکه پروژه‌های بازآفرینی شهر رشت دربرگیرنده محلات بین دو رودخانه است افزود: این پروژه‌ها از شرقی‌ترین نقطه شهر یعنی زرجوب آغاز و با دربرگیری گردشگری مذهبی با محوریت بقعه خواهر امام و گذر از محله ساغریسازان، بازار رشت، پیاده راه مرکز شهر، سبزه میدان، پیرسرا، سام و چمارسرا، در نهایت به تالاب عینک با گردشگری طبیعت در غربی‌ترین نقطه شهر ختم می‌شود.

 

وی بیان کرد: بازگشایی محور اقتصاد یکی از مهمترین اقدامات حوزه بازآفرینی است که با تملک یک واحد تجاری در میدان شهرداری، به‌زودی راه دسترسی پیاده راه و بازار در آن ایجاد می‌شود.

 

احمدی در ادامه پروژه بازآفرینی خواهر امام رشت را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این بقعه متبرکه قلب تپنده شهر و قطب گردشگری مذهبی است بر لزوم رفع مشکلات مردم با محوریت این پروژه و تسریع در اجرایی کردن آن تاکید کرد.

 

وی احداث خانه سلامت، محله سلیمانداراب، احداث خانه سلامت عینک، احداث نهاد توسعه محله عینک، احداث پل عابر پیاده و آسفالت محله پاسکیاب، بهسازی محدوده حرم خواهر امام و احداث پیست دوچرخه سواری و مسیر پیاده را از جمله پروژه های مشترکشهردایر با وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد و گفت: خانه‌های سلامت سلیمانداراب و عینک و نهاد توسعه محله نیز 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و دهه فجر امسال قابل بهره برداری است.

 

 

کد خبر 1012996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha