وحدت و همدلی مسلمانان در جامعه اسلامی ضروری است

غلامی، گفت: مسلمانان بایدباهم وحدت و همدلی داشته باشند زیرا دشمنان در بیرون از مرزهای ما را رصد می‌کند و اگر کوچکترین اختلاف و دشمنی از ما ببینند ،از این تفرقه بر علیه ما استفاده می کنند .

ماموستا ملا عادل غلامی امام جمعه اهل سنت شهرستان قصرشیرین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: امت اسلامی ما بالاخص علمای فرقه ها ، لازم است بسیار هوشیارانه دقت کنند به فرمایشات و کلماتی که در تربیون ها میزنند ، سعی کنند مسائل تفرقه افکن را بیان نکرده و بجای آن وحدت و اخوت و برادری را بیان بکنند .

 

وی خاطر نشان کرد:چه خوب است که در هفته وحدت که باعث وحدت امت اسلامی می‌شود، به مقدسات یکدیگر احترام بگذاریم،سعی کنیم  مسائل تفرقه افکن و اختلافاتی که منجر به تفرقه می شود،  را از برنامه خود و جامعه حذف کنیم و به جای آن اخوت برادری و تعامل داشته باشیم. چرا که دشمنان ما در بیرون از مرزهای ما ، ما را رصد می‌کند و اگر کوچکترین اختلاف و دشمنی از ما ببینند ،از این تفرقه بر علیه ما استفاده می کنند و آن را به نفع خودشان تمام می کنند.

 

امام جمعه اهل سنت قصرشیرین با اشاره به اقدام رئیس جمهور فرانسه و توهین به پیامبر اسلام افزود: همانطور که می‌دانید کفر جهانی دست به دست هم داده و کسانی مانند مکرون از خدا بی خبر علیه پیامبر اسلام بی احترامی می کند و سران کفر هم با او همراهی می کنند آنها می خواهند ما را نابود کنند و علیه پیامبر ما که پیامبر رحمت برای عالمیان است ، حرف هایی که نامربوط و نارواست بزنند. اما همه بدی ها متوجه خودشان می شود چرا که خدا پیامبر ما را پیامبر رحمت قرار داده است.

 

ماموستا غلامی در پایان گفت: امت اسلامی باید از درس‌هایی که پیامبر ما برای وحدت و اخوت و همچنین قرآن برای وحدت بیان فرموده اند ، استفاده کنند. همیشه راه و روش بزرگان ، توصیه های مقام معظم رهبری و مسئولینی که واقعا دلسوز مردم هستند و علمایی که وحدت را بیان می کند سرلوحه خود قرار بدهیم و به ریسمان الهی چنگ بزنیم و در کنار هم به دور از تفرقه و اختلاف باشیم . 

کد خبر 992883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha