افتتاح اولین مسجد در شهر «واکیسو» اوگاندا

بنیاد اوگاندایی- ترکیه ای مسجدی در شهر «واکیسو» را افتتاح کرد و مجموعه ای از اقلام بشردوستانه را به کودکان مدرسه ای تحویل داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»،بنیاد اوگاندایی- ترکیه ای به نام «TURUGA» مسجدی کاملا مبله در شهر «واکیسو» را افتتاح کرد و مجموعه ای از اقلام بشردوستانه را به کودکان مدرسه ای تحویل داد.

 

این مسجد نیاز مسلمانان برای داشتن یک مکان دائمی برای عبادت در شهر مرکزی «واکیسیو» را برطرف می کند.

 

این در حالی است که پیش از این مسلمانان مجبور بودند در مکان موقت و کوچک نماز بخوانند.

 

«احمد فاروق»،دبیر کل بنیاد «TURUGA» در مراسم افتتاحیه این مسجد،گفت:امیدواریم با افتتاح این مسجد بتوانیم به جامعه محلی کمک کنیم.

 

وی افزود: باید از مساجد برای پرورش صلح و ایجاد روحیه عشق و انسجام در جامعه استفاده شود. امیدوارم و دعا می کنم که مردم این جامعه از چنین ارزش های جهانی و انسانی که همه ما را متحد می کند ، پاسداری کنند.

 

اولین نماز در این مسجد با رعایت فاصله اجتماعی و رعایت همه پروتکل های بهداشتی در بحبوحه افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور آفریقای شرقی برگزار شد.

 

«فاتح باروغلو»،رئیس TURUGA در اوگاندا در این باره گفت: تسکین دیگران و کاهش درد و رنج آنها بخش جدایی ناپذیر از اسلام  است و ما هم به دنبال دستیابی به چنین هدفی هستیم.

 

وی افزود: مردم ترکیه در توسعه اوگاندا شریک هستند و ما از جوامع مختلف در این کشور در زمینه های آموزش ، دسترسی به آب سالم و پاک  و غیره پشتیبانی کرده و می کنیم.

کد خبر 992891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha