انتشار پیام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به مناسبت بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران

پیام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به مناسبت آغاز بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیراز، پیام «صابر سهرابی»، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به مناسبت آغاز بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران منتشر شد.

متن این پیام به شرح زیر است:

 

«تاریخ فارس و شیراز نشانه های بلند ادبیات و فرهنگ را همیشه تاریخ با خود همراه دارد. نشانه هایی به بلندای رشته کوه های زاگرس که ایستادن را به یاد می آورد و پهنه سراسر تنوع آنکه ایرانی چهار فصل را در خود همراه دارد نشان از فرهنگ های بکر و دست نخورده است. دوره های دور تاریخ فارس و شیراز در گرو حضور اولیا و سالکانی است که آوای شب زنده داری شبانه شان رنگ چشمان شبانگاهان را سرمه می کند و روح بلندشان نور روزهای آفتابی این سرزمین است. نگین تابان ولایت حضرت ختمی مرتبت به مهر ولایت همراه شده و تربت پاکان این سرزمین را مزین به نور احمد بن موسی (ع) و سید علاالدین حسین (ع) و ... کرده است تا خاک این دیار عطر احمدی و محمدی (ع) به خود بگیرد و کمال همنشینی وجود مبارکشان خاک را تا عرش با خود برده و ارزش این سرزمین  خاص کند. همین است که سالها هر چه نمو می کند در این دیار پر مهر، همه خاص و ارزشمند خواهد شد. ادبیات و علم و دانش و ... هر چه می بینی نقشی از نقش دوست دارد. اگر عارفی متولد می شود نقشی از حلاج و  ابن خفیف و روزبهان بر جای می گذارد و اگر شاعری شعر می سراید نقشی از سعدی و حافظ و عرفی و وصال و .. در این دیار برجای می ماند و اگر مردی علم و حکمت و فلسفه را دنبال کند، ملاصدرا ظهور می کند و هزاران هزار آینه های تابان که تلالو وجودشان هزار نقش دارد و فارس و شیراز را اینگونه بوقلمونی از ادبیات و حکمت و فلسفه و هنر و ... ساخته است و آنچه می ماند دانایی است.

امسال شیراز که همیشه تاریخ پایتخت تمدن، ادبیات و فرهنگ بوده و استوار علیم سالهاست در برابر بلاها و ناملایمات ایستاده، دوباره ثابت کرده است که همانند گذشته همراه مردم ایران عزیز با تلخ کامی های بیماری جدید دست فرادست علم و دانش کرده و راه را با ادبیات همراه کرده است و نشان پایتخت کتاب را با خود داشته و دارد.  به رسم ادب  برآنیم که همراه با نگاه بلند مردمانش پیام سلامتی و مهربانی را در بیست و هشتمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی جمهوری اسلامی  با شعار «دانایی و مانایی» به همه جهانیان به ویژه مردم ایران هدیه کند تا یادگاری که سالهاست از عشق برگرفته است با عشق تقدیم کند.

شیراز پایتخت کتاب ایران

آبان ماه 1399

 بلندآوازه ترین نقطه ی ادبی جهان»

کد خبر 992933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha