برگزاری یک هزار و ۴۸۰ برنامه هفته کتاب در همدان

زارعی گفت: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی یک هزار و ۴۸۰ عنوان برنامه مختلف در سراسر استان همدان به همت کتابخانه های عمومی برگزار می شود.

«عاطفه زارعی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان با بیان اینکه در هفته کتاب یک‌هزار و ۴۸۰ برنامه در سطح شهرستان‌ها و مرکز استان پیش بینی و برنامه ریزی شده است ، گفت: در روز ۲۴ آبان به صورت غیر حضوری و با پیش ثبت نام در سامانه مدیریت کتابخانه های عمومی استان samanpl.ir امکان عضویت رایگان برای همه مردم فراهم شده است.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان افزود: به منظور تکریم اعضای فعلی کتابخانه‌های عمومی، تمدید عضویت تمامی اعضای کتابخانه‌های عمومی کشور به مدت یک‌سال از تاریخ ۲۴ آبان ماه به صورت رایگان انجام می‌شود.

 

وی اظهار کرد: همچنین  مراسم استانی هفته کتاب در تاریخ ۲۷ آبان ماه با حضور مقامات ارشد استان و تمامی کتابداران به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 

زارعی با اشاره به اینکه جلسه ویژه کارگاه شعر و داستان کودک و نوجوان محفل ادبی هگمتانه با حضور اعضا فعال و علاقمند و شاعران برجسته کشوری و استانی نیز در این هفته در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در مجموع ۱۱۰ نشست کتاب خوان، ۱۴ نقد کتاب، هفت برنامه رونمایی از کتاب در این هفته اجرا می شود.

 

مدیر کل کتابخانه های عمومی همدان بیان کرد: ۶۰۰ برنامه ویژه کودک و نوجوان شامل قصه گویی، کاردستی، نقاشی، نمایشگاه کتاب، جمع خوانی، نمایش عروسکی و...،  ۶۶ مسابقه کتاب خوانی، ۲۷ کارگاه کاردستی، مسابقه نقاشی، نمایشنامه خوانی، شعرخوانی، قصه گویی، ۱۳۰ نمایشگاه مجازی کتاب، ۱۳۳ جلسه مطالعاتی و معرفتی با محوریت کتاب و با موضوعات متنوع برگزار می‌شود.

 

گفتنی است، برنامه‌های بیست و هشتمین دوره هفته کتاب با شعار «دانایی، مانایی» به دلیل موج سوم شیوع ویروس کرونا؛ به صورت مجازی و غیر حضوری از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه برگزار می‌شود.

 

کد خبر 992975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha