۷۰ درصد خانوارهای آستارایی سفیر سلامت شدند

بصیری مقدم گفت: حدود ۷۰ درصد از خانوارهای آستارایی در قالب طرح هر خانه یک پایگاه سلامت سفیر سلامت شدند.

«فرید بصیری مقدم» امروز(شنبه، ۲۴ آبان) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از آستارا، اظهارکرد: در طرح هر خانه یک پایگاه سلامت، بهورزان و مراقبین سلامت آموزش های لازم را دیده اند و معلومات خود را به نمایندگان خانوارها ارائه می دهند.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا با بیان اینکه این طرح به علت شیوع کرونا ویروس از طریق تماس تلفنی با خانوارها انجام می شود، افزود: ۲۳ خانه بهداشت روستایی، ۴ پایگاه شهری و ۷ مرکز شهری و روستایی در راستای اجرای این طرح مشارکت دارند.

 

وی با اشاره به اینکه در قالب اجرای طرح هر خانه پایگاه سلامت آموزش هایی همچون روش صحیح نشستن، ضرورت کاهش مصرف نمک، راهکارهای کاهش استعمال سیگار، تغذیه و دیگر مسائل بهداشتی و درمانی به مردم آموزش داده می شود، تصریح کرد: در حال حاضر اولویت ما بیماری کرونا است و بهورزان و مراقبین سلامت کرونا ویروس و راه های پیشگیری از آن را به مردم آموزش می دهند.

 

بصیری مقدم با بیان اینکه تاکنون در قالب اجرای طرح هرخانه یک پایگاه سلامت ۸۰ درصد خانوارهای آستارایی جذب شده اند، گفت: حدود ۷۰ درصد از خانوارهای آستارایی در قالب طرح هر خانه یک پایگاه سلامت سفیر سلامت شده اند.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا در ادامه از توزیع هفت هزار و ۵۰۰ بروشور با عنوان«زندگی با کرونا» در بین شهروندان آستارایی در قالب اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت خبر داد.

 

بصیری مقدم خاطرنشان کرد: با این آموزش ها بار مراجعات به مراکز درمانی کاهش یافته و با ترویج خود مراقبتی و پیشگیری به جای مراجعه مکرر به پزشک، از بروز دیگر بیماری ها پیشگیری می کنیم.

کد خبر 992986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha