۹ اثر برگزیده سی و دومین جشنواره تئاتر  گیلان شدند

فاضلی با اشاره به کیفیت آثار ارسالی به سی و دومین جشنواره تئاتر گیلان گفت: ۹ اثر در این جشنواره برگزیده شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «فیروز فاضلی» امروز(شنبه، ۲۴ آبان) در نشست خبری رونمایی از پوستر سی و دومین جشنواره تئاتر استانی در سالن اجتماعات اداره کل ارشاد گیلان گفت: تداوم هنر تئاتر در گروی حضور جوانان در این عرصه و ادامه مسیر پیشکسوتان است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه تئاتر فرهیخته‌ترین هنری است که موجب رشد و اعتلای آدمی می‌شود افزود: هنر تئاتر سروش سلامتی یک ملت را نوید می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه هنر تئاتر دربرگیرنده همه هنرها است اظهارداشت: هنری که با نمایش عجین نشده باشد، نداریم و همه هنرها برگرفته از تئاتر و نمایش است و موجب ماندگاری آن می‌شود.

 

فاضلی در ادامه به پوستر جشنواره که نشان‌دهنده همزیستی هنرمندان با کروناست، اشاره کرد و بیان داشت: این پوستر با نماد ماسک این مفهوم را می‌رساند که در اوج سیاهی می‌توان سفیدی را رقم زد و هنرمندان در بحران کرونا بیکار ننشسته‌اند و به خلق آثار هنری مرتبط با شرایط روز می‌پردازند.

 

وی با بیان اینکه تئاتر موجب رشد و اعتلای انسان می‌شود تصریح کرد: خلقت و آفرینش انسان نیز نوعی تئاتر است که با نقش‌آفرینی انسان‌ها همراه بوده و بعد از پایان عمر، نقش‌ها باقی می‌مانند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اثرگذاری یک نمایش را وابسته به درونی شدن نمایشنامه برای بازیگر آن دانست و بیان کرد: جامعه فاقد هنر تئاتر فاقد مفاهیم درونی و طی کردن مسیر کمال است.

 

وی با تصریح اینکه تئاتر در خود نقد و اعتراض دارد، اعلام کرد: یک هنرمند عرصه تئاتر اعتراضش ملموس است و نمی‌تواند وضعیت موجود را بپذیرد. مدیرانی که درک هنری ندارند از تئاتر هم بهره‌ای نبردند.

 

فاضلی در ادامه با اشاره به برگزاری متفاوت سی و دومین جشنواره تئاتر استانی به‌لحاظ شیوع کروناویروس و با بهره‌گیری از فضای مجازی به صورت زنده گفت: امسال از ۲۱ اثر رسیده، ۱۲ اثر از رشت بوده و از انزلی، لاهیجان و فومن هر کدام ۲ اثر و از آستارا، صومعه‌سرا و آستانه اشرفیه هر کدام یک اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

 

وی با معرفی آثار برگزیده و بیان کیفیت آثار ارسالی به دبیرخانه سی و دومین دوره جشنواره تئاتر استانی گیلان اذعان کرد: ۹ اثر با رای هیئت داوران برگزیده شدند که پنج اثر از رشت، یک اثر از انزلی، یک اثر از آستانه و یک اثر از فومن و یک اثر نیز از لاهیجان برای حضور در مرحله بعدی انتخاب کردند.

کد خبر 993008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha