سی و دومین جشنواره تئاتر گیلان مجازی برگزار می شود

مصباح گفت: سی و دومین جشنواره تئاتر گیلان امسال به دلیلی شیوع کرونا ویروس، بدون تماشاگر و با بهره‌‌گیری از فضای مجازی برای علاقه‌‌مندان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سیدامیر مصباح» امروز(شنبه، 24 آبان)در نشست خبری رونمایی از پوستر سی و دومین جشنواره تئاتر استانی گیلان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهارداشت: جشنواره امسال به دلیل شیوع کروناویروس متفاوت از سال‌های پیش و بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود.

 

معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه برگزاری این جشنواره با تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هماهنگ است از برگزاری این جشنواره به دو شیوه حضوری و مجازی خبر داد و گفت: شیوه حضوری جشنواره به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و قطع زنجیره انتقال بدون تماشاگر و با حضور اعضای تئاتر جهت اجرا برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می توانند این اجراها را به صورت زنده از طریق فضای مجازی دنبال کنند.

 

وی با اشاره به هیئت داوران این جشنواره که متشکل از نسل‌های مختلف جهت بررسی کیفی‌تر آثار بود افزود: تلاش کردیم تا از تمام سنین نمایندگانی در هیئت بازبین جشنواره سی و دوم داشته باشیم.

 

مصباح اعلام کرد: «علی حاج علی عسگری» هنرمند برجسته و پیشکسوت تئاتر و نمایش گیلان، «کهن قنبریان» و «صادق حسنی»، «امیر حامد» و «مهدی شایان» از نسل‌های بعدی تئاتر استان، هیئت داوران بازبین این دوره از جشنواره را تشکیل دادند.

 

وی با اشاره به کیفیت آثار ارسالی به این جشنواره با وجود شیوع کرونا ویروس اظهارداشت: امیدوارم با توجه به کیفیت آثار ارسالی امسال نماینده‌ای در خور نام استان گیلان در جشنواره فجر داشته باشیم.

 

مصباح با بیان اینکه 9 اثر در این جشنواره با هم رقابت می‌کنند تصریح کرد: «یک شب دیگر هم بمان سیلویا» به کارگردانی محمدرضا حسین زاده از انزلی، «گلی از جنس شیشه» به کارگردانی مصطفی خوش‌بین از آستانه اشرفیه، «کاپوچینوی ایرلندی» حمید شعبانی از لاهیجان، «بریده‌ها» رضا فتوت‌خواه، «نگاتیو» مرداد بخشی، «پرتراژیک» مهرنوش ثابت نیا، «لبخند باشکوه آقای گیل» زهرا صدری از رشت از جمله آثار برگزیده این جشنواره هستند.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از پوستر سی و دومین جشنواره تئاتر گیلان رونمایی شد.

 

 

 

کد خبر 993042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha