ابتلای ۴ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال جنوب کرمان به بیماری دیابت 

علی اصغر خیرخواه گفت: تاکنون تعداد ۱۲ هزار و ۱۲۶ نفر بیمار دیابتی در جنوب کرمان شناسایی شده و تحت مراقبت  هستند و با توجه به این آمار حداقل ۴ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال جنوب کرمان به بیماری دیابت مبتلا هستند.

«علی اصغر خیرخواه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با بیان این مطلب که دیابت یک بیماری قابل پیشگیری و کنترل شدنی است، گفت: تاکنون تعداد 12 هزار و 126 نفر بیمار دیابتی در جنوب کرمان شناسایی شده و تحت مراقبت هستند با توجه به این آمار حداقل 4 درصد جمعیت بالای 30 سال جنوب کرمان به بیماری دیابت مبتلا هستند.


 

 




معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به آغاز هفته دیابت، بیان کرد: بازه زمانی 24 لغایت 30 آبان هر سال به نام هفته دیابت و چهاردهم نوامبر نیز 24 آبان به عنوان روز جهانی دیابت نامگذاری شده است.



 

 



وی ابراز کرد: با توجه به اهداف سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر و عوامل خطر مرتبط، جمهوری اسلامی ایران متعهد شده که سیر صعودی شیوع دیابت را تا سال 1404 متوقف کند.


 

 




خیرخواه اظهار کرد: امسال نیز به منظور آگاهی عموم هموطنان درباره بیماری دیابت و تاکید بر اهمیت اصلاح شیوه زندگی، همچون سال های گذشته روزهای 24 لغایت 30 آبان به عنوان هفته ملی دیابت نامگذاری شده است و با توجه به این که آموزش نقش مهمی را در رفع عوامل خطر قابل تغییر برای دیابت نوع 2 بازی می کند بنابراین می بایست با آموزش و ترویج فعالیت بدنی و تغذیه مناسب موجب افزایش کیفیت زندگی افراد شویم.




 



معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان این مطلب که شعار روز جهانی دیابت با عبارت پرستاران در دنیای دیابت تغییر ایجاد می کند است، ادامه داد: طی سال های اخیر افزایش شیوع بیماری دیابت در جهان، این بیماری را به بزرگترین اپیدمی تاریخ تبدیل کرده است.

 

 





وی تاکید کرد: ارتقای سطح آگاهی، ورزش منظم، تغذیه مناسب، مدیریت استرس، کنترل وزن، خواب کافی و چکاپ و معاینه پزشکی از مهمترین راه های پیشگیری از دیابت است.







خیرخواه در خاتمه عنوان کرد: علاوه بر این تغییر سبک زندگی، مصرف صحیح دارو، کنترل وزن، فعالیت جسمانی مناسب و اندازه گیری منظم قند خون از جمله راه های کمک به درمان این بیماری است.

کد خبر 993020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha