مطالعه نقش مهی در تقویت ارزش های معنوی و اخلاقی دارد

حجت الاسلام والمسلمین آیتی با اشاره به نقش مطالعه در تقویت ارزش های معنوی و اخلاقی، گفت: مبلغان باید به ترویج و تبلیغ فرهنگ کتابخوانی اهتمام داشته باشند چرا که افزایش دانش و آگاهی باعث بهبود کیفیت زندگی و ارتقای ارزش های اخلاقی و انسانی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین «محمد آیتی» در نشست جامعه مبلغین تهران که همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در کتابخانه تخصصی آیت الله سید مهدی طباطبایی برگزار شد، گفت: امروز همه کره زمین تحت تاثیر بیماری کویید 19 قرار دارد و حدود هشت میلیارد انسان بر روی کره خاکی درگیر ویروس کرونا هستند.

 

این واعظ با اشاره به شیوع ویروس کرونا و سختی هایی که به همراه دارد، افزود: وقتی بیماری کرونا در این سطح انسان را به زانو درآورده و ناتوانی انسان را به تصویر می کشد، باید بیش از گذشته به قدرت خداوند آگاه شویم.

 

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا را می توان به تعبیری امتحان الهی دانست، خاطرنشان کرد: در شرایط سخت شیوع ویروس کرونا باید با همدلی کمک به افراد مستمند و کم بضاعت و رعایت بهداشت فردی بتوانیم از شرایط سخت عبور کنیم و همواره در تمام لحظه ها از خداوند برای گذر از این شرایط کمک بخواهیم.

 

حجت الاسلام بیرجندی با اشاره به نقش توکل در شرایط سخت و تاثیر آن بر بهبود زندگی و ارتقای روحیه افراد گفت: با توکل، ایمان و صبر در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی می توانیم از شرایط بحرانی کرونا به سلامت عبور کنیم.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: مبلغان باید به ترویج و تبلیغ فرهنگ کتابخوانی اهتمام داشته باشند چرا که افزایش دانش و آگاهی باعث بهبود کیفیت زندگی و ارتقای ارزش های اخلاقی و انسانی می شود.

 

 

 

بنابراین گزارش در ادامه مراسم، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین موسوی گفت: جلسات جامعه مبلغین تهران به صورت مرتب در کتابخانه تخصصی مرحوم آیت الله سید مهدی طباطبایی برگزار می شود.

 

مسئول مبلغین تهران با اشاره به آغاز هفته کتاب گفت: مبلغان دینی باید مروج کتاب و کتابخوانی در سطح تهران و بین گروه های مختلف مردم باشند و فرهنگ کتابخوانی را ترویج کنند.

 

وی با تاکید بر کمک به همنوع در شرایط شیوع ویروس کرونا گفت: امیدواریم با همیاری، کمک و مساعدت یکدیگر و رعایت پروتکل های بهداشتی و کمک خداوند بتوانیم شرایط سخت شیوع ویروس کرونا را پشت سر بگذاریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه با اشاره به فعالیت های جامعه مبلغین تهران گفت: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از فعالیت های جامعه مبلغین می توانند به صورت تلفنی در جریان فعالیت های این مجموعه قرار بگیرند.

 

کد خبر 993024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha