در فضای مجازی با اشتراک گذاری خلاصه کتاب ها به جوانان در عرصه فرهنگ کمک شود

امام جمعه موقت ورامین گفت: می توان در فضای مجازی با اشتراک گذاری خلاصه کتاب ها به جوانان در عرصه فرهنگ کمک کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان­ های تهران، بمناسبت روز کتاب و کتابخوانی امام جمعه موقت ورامین از نهاد کتابخانه عمومی شهرستان ورامین بازدید کرد.
حجه الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین، در دیدار با کریمی مدیر کتابخانه عمومی شهرستان ورامین ضمن تبریک فرارسیدن این روز گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مشاغل خصوصا نهاد کتابخانه های عمومی در کشور مطلوب این است، که فرهنگ کتابخوانی به منازل برود.
وی ادامه داد: می توان با توجه مشکل بودن خرید و چاپ کتاب در این ایام، فایل  کتاب ها را در فضای مجازی در دسترس مخاطب قرار داد تا بدین صورت رسالت فرهنگ کتابخوانی فراموش نگردد و سهل و آسان در اختیار همگان قرار گیرد.
محمودی تصریح کرد: در خصوص شیوه های فرهنگ کتابخوانی در منزل باید کار شود و کتاب های جذاب، کودک، علمی و.... را می توان بصورت پیوسته  هفته ای یک کتاب، در هر رده سنی و موضوعی معرفی گردد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با توصیه به نهاد کتابخانه های عمومی در خصوص بودن در کنار جوانان با معرفی کتاب عنوان کرد: مطلب، فیلم و پیام خوب در فضای مجازی  با توجه به نوع ارتباط در این فضا نیاز جوانان است و با ساختن گروه های مجازی با اشتراک گذاری خلاصه کتاب ها به جوانان در عرصه فرهنگ کمک کرد.
محمد رضا کریمی مسئول نهاد کتابخانه عمومی شهرستان ورامین در این دیدار گفت: ظرفیت های شهرستان ورامین در مورد معرفی کتاب فراوان است ولی متاسفانه با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی این نهاد از این ظرفیت فرهنگی در شهرستان بی بهره هستیم.
وی تصریح کرد: در سال قبل حدود ۹۵۰۰ عضو فعال کتابخوان داشتیم که البته الان حدود  ۴۰۰۰ عضو داریم که همین عزیزان را هم با توجه به مصوبه ستاد کرونا در خصوص در اختیار دادن کتاب در معذورات هستیم.
کریمی بیان کرد: در هفته کتابخوانی، روز دوشنبه در سطح کشور برنامه معرفی کتاب هفته در پیام رسان اسکای روم انجام خواهد شد و پنج شنبه هم برنامه نقد کتاب شهرستانی را بصورت مجازی خواهیم داشت.

کد خبر 993027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha