پیش بینی رشد فزاینده کرونا طی هفته های آینده در گلستان/ افزایش ۱۰ برابری سرایت کرونا

کبیر گفت: پیش بینی می شود ابتلا به کرونا طی هفته های آینده در کشور از جمله استان گلستان با رشد فزاینده ای همراه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمدجواد کبیر» ظهر امروز(شنبه ۲۴ آبان) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار کرد: در هفته های آینده رشد فزاینده کرونا را در گلستان و کشور خواهیم داشت؛ رشدی که از لحاظ شدت برای ما قابل پیش بینی نیست.

 

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان ادامه داد: عده ای از افراد به عنوان مشکوک به کرونا به مراکز درمانی مراجعه می کنند که در گام نخست باید اطرافیان، همکاران و همسایگان آنها موردشناسایی قرار بگیرند.

 

وی تصریح کرد: هنوز ساده انگاری و ساده پنداری بیماری کووید۱۹ در بین مردم و مدیران وجود دارد و برخی از مدیران تصور می کنند که دانشگاه علوم ‌پزشکی و مرکز بهداشت باید نسبت به کرونا هشدار بدهند و تا زمانی که هشدار این دستگاه نباشد آنها نباید اقدامی کنند!

 

کبیر با بیان اینکه ضریب سرایت ویروس کرونا به ۱۰ برابر افزایش شده است، یادآور شد: برنامه محله محوری در قالب طرح شهید سلیمانی با همکاری همه دستگاه های اجرایی به ویژه با محوریت بسیج و شبکه بهداشت و درمان اجرا می شود و ظرفیت بسیج، ارگان های مختلف، دستگاه های فرهنگی و غیره در اجرای این طرح مشخص خواهد شد.

 

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان ابراز داشت: برای استفاده از ظرفیت های خدمات درمانی سرپایی نهادهای مختلف مانند سپاه، نیروی انتظامی، هلال احمر، تامین اجتماعی و آموزش و پرورش باید آمادگی لازم را داشته باشند تا با هم افزایی شناسایی بیماران سرپایی در دستور کار قرار گیرد سپس اطرافیان و خانواده های آنها شناسایی شوند تا میزان خطرپذیری آنها کاهش یابد.

 

وی خاطرنشان کرد: رصد ویروس کرونا و بیماران در محدوده شهرستان ها باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد. 

 

کبیر متذکر شد: دانشگاه علوم پزشکی گلستان می تواند هشدار دهد اما در حوزه حمل و نقل، تهیه و توزیع مواد غذایی و غیره دستگاه های ذی ربط ملزم به اجرای وظایف جاری خود هستند.

 

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان تأکید کرد: در شرایط کرونایی برپایی نمایشگاه ها به هر شکلی که باشد کانون تجمع کرونا است.

 

 

کد خبر 993031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha