بستری ۹۵ بیمار جدید کرونایی در مازندران/بازدیدهای اضطراری از مراکز بهداشتی درمانی آغاز شد

موسوی از بستری ۹۵ بیمار جدید کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته در مازندران خبر داد و بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری در محیط های بسته با توجه به شروع فصل سرما تاکید کرد.

«سیدعباس موسوی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرستان ساری، اظهار کرد: در  ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۹۵ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در سطح استان بستری شدند.
 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: در همین مدت تعداد ۷۰ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.
 

وی گفت: هم اکنون ۸۰۶ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد 194 نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.
 

موسوی تصریح کرد: جمع‌های خانوادگی، حضور در اماکن عمومی و رعایت نکردن فاصله فیزیکی و عدم رعایت اصول بهداشتی از مهمترین دلایل گسترش کرونا در مازندران است.
 

وی تنها راه کنترل این وضعیت را افزایش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده بیشتر از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط آحاد جامعه برشمرد.
 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران استفاده از ماسک را یک مسئولیت اجتماعی عنوان کرد و گفت: استفاده از ماسک، همچنان مهم‌ترین شیوه حفاظتی در برابر شیوع زنجیره‌وار کروناست.
 

موسوی افزود: انتظار می رود در این وضعیت همه گیری کرونا ، همه مردم با همدلی و همکاری با دست اندرکاران بهداشت و درمان به کنترل بیماری کرونا کمک کرده و از رفت و امد های غیرضرور در شهر و سفرهای درون استانی و برون استانی پرهیز کنند.
 

وی بیان کرد: با توجه به روند صعودی امار مبتلایان و بستری شدگان کرونا ، بازدیدهای اضطراری از مراکز بهداشتی درمانی توسط مسئولین دانشگاه در سطح استان آغاز شده تا هرچه سریع‌تر، مشکلات بررسی و مرتفع شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی اظهار کرد: اصناف و مشاغل گروه یک از جمله فروشگاه‌های زنجیره‌ای، نانوایی‌ها، مراکز بهداشتی درمانی، داروخانه‌ها، سوپرمارکت‌ها، میادین میوه و تره بار، لبنیات فروشی، مراکز تامین آمبولانس مجاز به فعالیت در همه ساعات شبانه روز هستند.

 

موسوی با بیان اینکه محدودیت‌های جدید کرونایی تا ۲۰ آذر ادامه دارد، گفت: نظارت همه جانبه و موثر بر نحوه اجرایی شدن اقدامات و نیز برخورد قاطع و بازدارنده با برگزارکنندگان هرگونه گردهمی و تجمع  مورد توجه ما قرار دارد.

 

وی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری در محیط های بسته با توجه به شروع فصل سرما تاکید کرد.

 

کد خبر 993034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha