واکنش دیرهنگام حزب اسلامی تونس به کاریکاتورهای موهن به پیامبر(ص)

راشد الغنوشی رئیس پارلمان تونس و رهبر حزب اسلامی النهضه پس از ملاقات با سفیر فرانسه در کشورش در بیانیه ای اظهارات مکرون درباره عقاید اسلامی را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایست مانیتور، راشد الغنوشی رئیس پارلمان تونس و رهبر حزب اسلامی النهضه پس از ملاقات با سفیر فرانسه در کشورش در بیانیه ای اظهارات مکرون درباره عقاید اسلامی را محکوم کرد و گفت حوادث مربوط به مسلمانان بیانگر اصل اسلام نیست و تنها به خود افراد مربوط می شود.

 

وی در گفتگو با سایت العربی24 گفت: مردم نباید در محکوم کردن پیوند تروریسم و ​​خشونت با اسلام و مسلمانان دریغ کنند ، زیرا اسلام و همه ادیان ، به طور کلی ، هیچ ارتباطی با تروریسم و ​​کشتار بی گناهان ندارند.

 

غنوشی اصرار داشت که کاریکاتورهای توهین آمیز به حضرت محمد (صلی الله علیه وآله) فقط به شدیدترین شکل ممکن محکوم می شود و با آزادی عقیده و بیان توجیه پذیر نیست.

 

وی ادامه داد: من به عنوان رئیس جنبش النهضه و رئیس مجلس ، این موضع را چه از طریق بیانیه ها و چه در جلسات رسمی بیان کردم و بر لزوم مبارزه با این رفتارهای ترکیبی که باعث تحریک مسلمانان و ایجاد تنش بین ادیان و ملت ها می شود ، تاکید کرده ام.

 

طبق اعلام صفحه رسمی غنوشی در فیس بوک ، غنوشی پس از دریافت سفیر جدید فرانسه در تونس ، تایید کرد که دوستی دو کشور با وقایع گذرا و حاشیه ای بر هم نخورد.

کد خبر 993056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha