طرح عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی گیلان به صورت غیرحضوری آغاز شد

کرمی از اجرای طرح عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی گیلان به صورت غیرحضوری خبر داد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه یکپارچه مدیریت کتابخانه‌های عمومی کشور در این طرح ثبت‌نام کنند.

«پریسا کرمی» امروز(شنبه، ۲۴ آبان) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با بیان اینکه هفته کتاب امسال با شعار «دانایی؛ مانایی» و به شیوه‌ای متفاوت از سال‌های پیش برگزار می‌شود اظهارداشت: امروز همزمان با سراسر کشور به مناسبت فرا رسیدن بیست و هشتمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار طرح عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی گیلان اجرا می‌شود.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با بیان اینکه این عضویت به‌صورت غیرحضوری است افزود: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه یکپارچه مدیریت کتابخانه‌های عمومی به آدرس http://www.samanpl.ir فرم درخواست ثبت‌نام را تکمیل کنند.

 

وی ادامه داد: همچنین به‌منظور تکریم اعضای نهاد کتابخانه‌های عمومی و به‌دلیل تعطیلی‌های پیش آمده، عضویت همه اعضای کتابخانه‌های عمومی کشور به مدت یک‌سال از تاریخ ۲۴ آبان ۱۳۹۹ به صورت رایگان، تمدید می‌شود.

 

کرمی با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته کتاب در گیلان اظهارداشت: افتتاح ۲ باب کتابخانه عمومی ویژه «مادر و فرزند» برای نخستین بار در گیلان، طرح ابتکاری«لک لک کتاب» ویژه کودکان عضو کتابخانه عمومی کودکان باران، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف با حضور اساتید حوزه‌های مختلف به‌ صورت مجازی و در حوزه‌های مهارت‌های مطالعاتی، فرزندپروری، سواد تربیتی و دیگر کارگاه های آموزشی، آغاز اجرای طرح استانی «مثبت ۶۰» با محوریت ارائه خدمات ویژه به سالمندان کتابخوان در رشت از دیگر برنامه‌های گرامیداشت این ایام با بهره‌گیری از فضای مجازی است.

 

وی طرح استانی «هفت روز هفت کتاب» با معرفی روزانه کتاب در شبکه‌های مجازی کتابخانه‌ها، آغاز فعالیت محفل ادبی کودکان و نوجوانان استان گیلان، آغاز فاز دوم اجرای طرح «پیک دانش» در شهرستان‌ها، راه‌اندازی شبکه اجتماعی۶۰+ویژه سالمندان با مرکزیت کتابخانه عمومی امام حسن مجتبی(ع) سبزه میدان رشت، برگزاری مسابقه فرهنگی مجازی «شعر و شور کتاب» به میزبانی محفل ادبی دکتر معین، برگزاری نشست‌های نقد و بررسی کتاب‌های متنوع، انعقاد تفاهم نامه‌های مختلف همکاری در حوزه توسعه کتابخانه‌ها را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.

 

گفتنی است، عضویت رایگان بیست و هشتمین دوره هفته کتاب و بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار به مدت یک روز و از طریق سامانه یکپارچه مدیریت کتابخانه های عمومی کشور (سامان) انجام شده و قابل تمدید نخواهد بود.

 

 

 

کد خبر 993061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha