دستگیری اسلام ستیز دانمارکی در پاریس

پلیس فرانسه از دستگیری «راسموس پالودان» در پاریس خبر داد و اعلام کرد: وی برای سازماندهی فعالیت جدید خود علیه مسلمانان وارد این کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، پلیس فرانسه «راسموس پالودان» رهبر حزب راست افراطی «استرام کورس» دانمارک را دستگیر کرد. وی برای سازماندهی فعالیت جدید خود علیه مسلمانان موفق به ورود به این کشور شده بود.

 

براساس گزارش های رسانه ای فرانسه، پالودان که به دشمنی با اسلام و قرآن معروف است، برای سازماندهی یک تظاهرات در میدان طاق نصرت در پاریس و سوزاندن نسخه هایی از قرآن کریم از سوی هواداران راستگرای تندرو وارد این کشور شده بود.

 

منابع قضایی گزارش داد: پلیس فرانسه این دانمارکی را چهارشنبه گذشته هنگامی که برای این عملیات و فیلمبرداری از آن و انتشارش در شبکه های اجتماعی به خصوص یوتیوب آماده می شد، در پاریس بازداشت کرد.

 

این تندروی دانمارکی عملیات های مشابه بسیاری را در طول سال‌های گذشته انجام داده است. پالودان با انجام این عملیات و سناریوهای مشابه قصد تحریک مسلمانان و جذب افراط گرایان در اروپا را دارد.

 

پالودان در انتخابات سال 2019 میلادی باوجود ناشناس بودن در عرصه سیاسی توانست 1.8 درصد آرای رای دهندگان این کشور را به دست بیاورد.

 

پلیس فرانسه اعلام کرد: راسموس پالودان در بازداشت اداری در دفتر پلیس مرز و مهاجرت به سرمی برد تا زمینه سفر وی را به دانمارک فراهم کنند.

 

در همین حال، مقامات شهرداری مولنبیک در بروکسل دستور ممنوعیت ورود این دانمارکی تندرو را اعلام کرد.

 

 

کد خبر 993098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha