۷۵ درصد مخاطبان ما در حوزه صنایع دستی بانوان هستند

محمودیان گفت:در حوزه صنایع دستی ۷۵ درصد مخاطبان ما بانوان هستند که عمدتاً زنان سرپرست خانوار هستند و در این راستا می ‌‌توانیم همکاری بسیار خوبی با مجموعه آستان قدس داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «پویا محمودیان» امروز(۲۴ آبان) در مراسم امضاء تفاهم نامه همکاری با بنیاد کرامت رضوی گفت: به جز موضوع اشتغال‌زایی یکی از اهداف ما حفظ مشاغل موجود است زیرا بسیاری از عزیزان سرپرست خانوار هستند که به دلیل شیوع کرونا بازار کار خود را از دست داده و آسیب دیده‌اند و کارگاه‌های آنها رو به تعطیلی است.

 

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی ادامه داد: از این رو یکی از برنامه‌ها این است که بتوانیم مشاغل موجود را هم حفظ کنیم، همچنین در حوزه صنایع دستی ۷۵ درصد مخاطبان ما بانوان هستند که عمدتاً زنان سرپرست خانوار هستند و در این راستا می‌‌توانیم همکاری بسیار خوبی با مجموعه آستان قدس داشته باشیم.

 

وی درخصوص فروش محصولات تولید شده توسط بانوان سرپرست خانوار گفت: در این زمینه همزمان با میلاد پیامبر(ص) نمایشگاه مجازی صنایع دستی افتتاح شد و همه صنعت‌گران ۳۱ استان محصولات خود را در این سامانه مجازی ارائه می‌کنند همچنین در این سایت هزینه‌ای از تولید‌کنندگان دریافت نمی‌شود.

 

محمودیان ادامه داد: طی تفاهم‌نامه‌ای هم که با اداره پست داشتیم برای ارسال محصولات ۳۰ درصد تخفیف گرفتیم تا همه فرآیند فروش و ارسال محصولات بدون حضور مردم صورت بگیرد و بر روی تبلیغات هم مشغول فعالیت و مذاکره با رسانه ملی هستیم.

 

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی با بیان اینکه در موضوع سفارش محصول مکاتبه با سازمان بازرسی داشتیم گفت: با هماهنگی با سازمان بازرسی نامه‌ای به همه ارگان‌ها ارسال شده و در آن نامه تأکید شده که برای هدایای خود از صنایع دستی استفاده کنند که در این زمینه می‌توانید سفارش‌هایی هم دریافت کنیم.

کد خبر 993099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha