قوانین موجود برای مبارزه قاطع و فراگیر با قاچاقچیان مواد مخدر کافی نیست

مظفری گفت: قوانین موجود این حوزه تا اصلاح نشود نه به بنیه مالی قاچاقچیان ضربه سنگین وارد می شود و نه قوانین موجود بازدارندگی لازم را دارد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «احمد مظفری» امروز(24آبان) در نشست با «علی بابایی کارنامی» نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی از مواد مخدر به عنوان سونامی و جنگ خاموش یاد کرد و گفت: سلامت و امنیت جامعه  باموادمخدر به مخاطره می افتد که می طلبد نمایندگان مجلس نسبت به اصلاح قوانین مبارزه با مواد مخدر اهتمام ویژه داشته باشند.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با بیان اینکه سوء استفاده قاچاقچیان از خلاءهای قانونی، زمینه سوء استفاده بیشتر آنان را فراهم کرده، گفت: با قوانین موجود امکان مبارزه قاطع و فراگیر با قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر وجود ندارد.

 

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در ابلاغ محورهای مبارزه با مواد مخدر خواستار برخورد قاطع و فراگیر با قاچاقچیان و سوداگران مرگ شدند ولی قوانین موجود این حوزه تا اصلاح نشود نه به بنیه مالی قاچاقچیان ضربه سنگین وارد می شود و نه قوانین موجود بازدارندگی لازم را دارد .

 

مظفری افزود : در حوزه قوانین باید فهرست مواد مخدر و روانگردان ها اصلاح شود چرا که تا کنون بیش از 800 نوع مواد توهم زا و روانگردان شناسایی شده و روند موجود نیازمند برخورد همه جانبه و قاطع است .

 

وی با اعلام اینکه قریب 60 هزار معتاد مازندرانی از مراکز mmt داروهای آگونیست دریافت می کنند، از رشد 13 درصدی مرگ و میر مواد مخدر در 6 ماهه اول سال 99 در مازندران خبر داد و گفت : بر اساس برنامه ششم توسعه می بایست آسیب ها و مرگ و میر حوزه مواد مخدر 25 درصد کاهش یابد که وضعیت موجود هرگز چنین انتظاری را محقق نمی کند .

 

مظفری از نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی خواست تا در کمیسیون اجتماعی مجلس به حوزه مواد مخدر و آسیب های ناشی از آن توجه جدی شود چرا که مواد مخدر پایه و اساس بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله همسرآزاری، طلاق ، قتل و خشونت و سرقت است .

کد خبر 993102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha