افزایش۶۳ درصدی تولیدات زراعی در خراسان شمالی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، از افزایش ۶۳ درصدی تولیدات زراعی در استان خبر داد.

«عبدالله یوسفی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: در سال ۹۸ در این استان یک میلیون و ۱۷۳ هزار و ۲۶۷ تُن انواع محصول زراعی برداشت شد که این میزان در سال ۹۲، ۷۱۷ هزار و ۷۸۲ تُن بوده است.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تولیدات محصولات زراعی در استان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۲، ۶۳ درصد رشد را نشان می دهد.

 

وی از افزایش ۵۴ درصدی تولیدات باغی در استان نیز خبر داد و افزود: همچنین در سال ۹۸ ، ۳۱۵ هزار و ۸۶۸ تُن انواع محصول باغی تولید شده بود که این میزان تولید در سال ۹۲ در این استان، ۲۰۵ هزار و ۴۹۲ تُن بوده است.

 

یوسفی از افزایش ۳۹ درصدی تولیدات دامی نیز در استان خبر داد و گفت: در سال ۹۸ در این استان، ۲۰۱ هزار و ۶۵ تُن محصول دامی تولید شده که این رقم در سال ۹۲ در این استان ۱۴۴ هزار و ۲۵۰ تُن بوده است.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی همچنین از افزایش ۸۶ درصدی تولیدات شیلات در استان در این مدت خبر داد.

 

یوسفی افزود: در سال ۹۸ در این استان دو هزار و ۲۵۰ تُن انواع ماهی تولید شده بود که در سال ۹۲ این رقم هزار و ۲۱۰ تُن بوده است.

 

وی گفت: استان خراسان شمالي داراي 124 هزارو ۵۲۱ هكتار اراضي زراعي آبي و 161 هزارو ۸۸۳ هكتار اراضي زراعي ديم و نيز داراي 41 هزار و ۲۹۵ هكتار باغ است.

 

وی اظهار داشت: بيشتر سطوح اراضي آبي به كشت محصولاتي از قبيل غلات از جمله گندم و جو، گياهان صنعتي از جمله پنبه، چغندرقند، آفتابگردان و محصولات علوفه‌اي از جمله يونجه و ذرت اختصاص دارد.

 

یوسفی افزود: همچنين عمده باغات استان شامل انگور، سيب، گردو، گيلاس و آلبالوست که در استان ۳۳ نوع محصول زراعي و ۲۶ نوع محصول باغي توليد مي شود.

 

وی گفت: با توجه به شرايط اقليمی استان انواع محصولات سردسيري شامل غلات، چغندرقند و محصولات نيمه گرمسيري شامل برنج و پنبه و از محصولات باغي، گردو، گيلاس، سيب، پسته وحشي و زيتون به عمل مي آيد.

 

خراسان شمالی داراي یک میلیون و ۴۱۴ هزارو ۸۵۰ هکتار مرتع، ۴۳۴ هزارو ۵۵۰ هکتار جنگل، بيشه زار و درختچه و ۱۸۳ هزارو ۶۳۶ هکتار کویر و بیابان است.

 

 

کد خبر 993233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha