۷هزار کودک در حاشیه شهر بجنورد سکونت دارند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: هفت هزار کودک در حاشیه شهر بجنورد سکونت دارند که برنامه داریم این کودکان و نوجوانان را با اجرای طرح «پیک امید» زیر پوشش برنامه های فرهنگی ببریم.

«فرهاد آقا بیگی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان به اجرای طرح «پیک امید» در استان اشاره کرد و افزود: متاسفانه پدیده حاشیه نشینی مشکلات و آسیب های اجتماعی برای خانواده ها و کودکان و نوجوانان ایجاد می کند که باید برنامه های فرهنگی و آموزشی را بیشتر به این مناطق سوق دهیم.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی بیان کرد: در حاشیه شهر بیشتر فرهنگ ها از خرده فرهنگ ها تشکیل شده و مشکلات اقتصادی، خانواده ها را رنج می دهد و در ایامی که مشکلات اقتصادی بیشتر شده، علاوه بر اینکه از روستاها به سمت حاشیه شهرها می آیند، حتی از مرکز شهر نیز برخی از خانواده ها به حاشیه ها رفته اند.

 

وی بر کنترل آسیب های اجتماعی در حاشیه شهرها تاکید و اشاره کرد: امیدوار هستیم با اجرای طرح پیک امید که به استانداری نیز برای اجرا پیشنهاد داده ایم بتوانیم به کودکان و نوجوانانی که در این مناطق سکونت دارند خدمات فرهنگی و آموزشی ارایه دهیم که بسیار نیز مفید خواهد بود.

 

آقا بیگی، هدف از اجرای این طرح را انتقال دانش فرهنگی به کودکان و نوجوانان، آسیب شناسی مناطق حاشیه شهرها از منظر های مختلف و ارایه خدمت فرهنگی عنوان کرد.

 

وی مشکلات مناطق حاشیه شهرها را بیشتر اعتیاد، کمبود ارایه خدمات بهداشتی و درمانی، خشونت علیه کودکان و زنان و سایر موارد ذکر کرد و افزود: از سازمان ها و دستگاه های دیگر نیز می خواهیم تا در اجرای طرح پیک امید به ما کمک کنند و این برنامه در قالب طرح یکساله تعریف شده تا در طول یک سال در منطقه حضور داشته باشیم و برنامه ها  را اجرایی کنیم.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی با بیان اینکه اجرای این طرح اعتبارات خاصی نیاز ندارد، تصریح کرد: اما باید دستگاه ها و سازمان ها پای کار بیایند و آنان نیز در کنار ما باشند.

 

کد خبر 993243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha