حمایت از فعالان حوزه نشر کتاب در ایام کرونا ادامه می یابد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: حمایت از فعالان حوزه نشر کتاب در ایام کرونا در حد توان و بضاعت این اداره کل همچنان تداوم خواهد داشت.

«سید موسی حسینی کاشانی» در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: اهدای کتاب به مراکز و نهادها، مساجد و مؤسسات ، همچنین خرید کتاب از ناشران استان که البته کتاب های چاپ اول آن ها در سال جاری را شامل می شود و نیز برگزاری چندین جلسه نقد و بررسی کتاب از جمله فعالیت های مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در هفته کتاب و کتاب خوانی می باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: اجرای طرح پیک کتاب، همچنین سرکشی و تعامل با بخش های استان و برگزاری جلساتی با مسئولان و ائمه جماعات این مناطق در راستای ترویج فرهنگ مطالعه کتاب از دیگر فعالیت های شاخص در این هفته می باشد.


وی همچنین با تأکید بر لزوم تقویت بُعد اطلاع رسانی و فرهنگ سازی به منظور ترویج کتاب خوانی در جامعه گفت: در طول هفته کتاب با همکاری مجموعه دنیای کتاب، هر روز ویژه برنامه ای در این محل برگزار می شود، ضمن آن که عصر روزهای جمعه نیز در طول سال برنامه عصرانه کتاب در دنیای کتاب برگزار می گردد.


وی در ادامه با اشاره به این که استان قم در زمینه تولید و انتشار کتب دینی، رتبه نخست کشور و در انتشار کتاب به شکل کلی بعد از تهران در جایگاه دوم قرار دارد، ابراز داشت: با وجود شرایط کرونایی حاکم بر کشور، از ابتدای امسال تاکنون بیش از 5800 عنوان کتاب مجوز چاپ داده ایم که 90 درصد این ها منتشر شده و البته این میزان صرفاً مربوط به کتب چاپ اول است.


حسینی کاشانی خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حد توان و بضاعت خویش حمایت هایی از ناشران، کتاب فروشی ها و فعالان حوزه نشر کتاب داشته که این مسأله شامل خرید کتاب از ناشران و اعطای تسهیلات گوناگون به فعالان این عرصه می باشد.


وی افزود: البته شرایط در سال های اخیر به خصوص امسال واقعاً سخت بوده به طوری که افزایش هزینه های چاپ و نشر و مشکلات معیشتی مردم، فشار مضاعفی بر فعالان حوزه نشر وارد کرده، اما با این همه ما در حد توان و بضاعت خود کوشیده ایم که از ناشران و فعالان حوزه کتاب حمایت نماییم و این حمایت ها ادامه خواهد داشت.

کد خبر 993257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha