دور بودن از سبک زندگی اسلامی ریشه بسیاری از مشکلات جامعه است

سعیدی شکوه گفت: ریشه بسیاری از مشکلات نتیجه دور بودن از فرهنگ قرآنی و سبک زندگی اسلامی در بین افراد جامعه است.

«هاشم سعیدی شکوه» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: بسیاری از مشکلات اجتماعی جامعه نتیجه دور بودن از فرهنگ قرآنی و سبک زندگی اسلامی است که در این زمینه روحانیون باید فعالانه به تبلیغ و تبیین زندگی ارزشی در جامعه برای برون رفت از آسیب های اجتماعی بپردازند

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری منتظران نور مریانج با اشاره به اینکه ترویج و نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی در جامعه از رسالت های مبلغان برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است، افزود: سبک زندگی اسلامی در جامعه باید احیا شود.

 

وی به ترویج معارف دینی در جامعه  اشاره کرد و افزود: نقش و اهمیت ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه از طرق گوناگون به خصوص ارزش های دینی و قرآنی در جامعه نقش بسزایی دارد.

 

 وی ادامه داد: ما باید کاری کنیم که خانه‌های یکایک مردم به عنوان یک پایگاه ترویج فرهنگ قرآنی باشد، و مردم با اعتقاد راسخ، خودشان پرچمدار فعالیتهای قرآنی باشند و دستگاههای متولی و نظارتی فقط امرساماندهی و حمایت را برعهده بگیرند.

 

مدیر‌عامل اتحادیه موسسات قرآنی استان همدان ادامه داد: نیروی جوان به علت آن شور و نشاط جوانی و انرژی مضاعفی که دارد می‌تواند نقش بسزائی را در ترویج فرهنگ قرآن و ایجاد فضای قرآنی در کشور ایفاکند، لذا دشمن شدیدا در صدد است هویت جوانان را از آنان بگیرد و اهداف عالی و آرمانهای آنها را از بین ببرد.

 

سعیدی شکوه ، با اشاره به اینکه باید از همه ظرفیت‌ها در راستای جذب اقشار مختلف و به خصوص جوانان و نوجوانان به قرآن و احکام دینی استفاده کرد، بیان کرد: خوشبختانه خانه‌های قرآنی در زمینه جذب جوانان موفق بوده‌اند.

 

 

کد خبر 993298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha