لزوم بهره‌گیری از روش های موثر الگودهی به جوانان از فرهنگ ایثار و شهادت

زارع با بیان اینکه دشمنی‌های استکبار پایان‌پذیر نیست بر لزوم بهره‌گیری از روش های موثر و نوین الگودهی به نوجوانان وجوانان از فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز(یک‌شنبه، ۲۵ آبان) در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استانداری با درود به مقام والای شهدا و امام شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره آنان بر تداوم آرمان‌های شهدا و لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد.

 

استاندار گیلان فداکاری و ایثار جوانان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس را متمایز از فداکاری جوانان در راه دفاع از میهن در تاریخ سرزمین‌های گوناگون دانست و افزود: همین روحیه ایثار، فداکاری، جانفشانی و خلوص ملت ایران است که دوران دفاع مقدس را از جنگ‌های دیگر ملت‌ها متمایز می‌کند.

 

وی ادامه داد: دفاع مقدس ملت ایران در راستای اعتلای آرمان‌های اسلامی، معرفت دینی، مکارم اخلاقی و انقلاب اسلامی بوده و آن چیزی که عاشقانه جوانان را گروه گروه به جبهه نبرد حق علیه باطل سوق می‌داد تحقق این مهم بود.

 

زارع با بیان اینکه دفاع مقدس مملو از معرفت و مکارم اخلاق بود اظهارداشت: تجربه هشت ساله دوران پرافتخار دفاع مقدس که در اوج ایثار و از خودگذشتگی اتفاق افتاد باید با عنوان فرهنگ اصیل و ارزشمند در جامعه نهادینه شود زیرا این فرهنگ و هویت دینی و ملی چراغ راهی برای هدایت نسل امروز است.

 

وی با تاکید بر لزوم انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های بعد تصریح کرد: باید از روش‌ها و ابزارهای گوناگون برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسلی که دوران جنگ را ندیده‌اند و یا درک نکرده‌اند بهره گیریم تابتوانیم آینده کشور را بیمه کنیم.


استاندار گیلان اصلی‌ترین ویژگی دوران دفاع مقدس را مردمی بودن آن عنوان کرد و بیان داشت: اساس دفاع مقدس مردمی بودن آن است. بسیج نیروها و کمک‌های مردمی از اقصی نقاط کشور در پشتیبانی از جبهه مولفه‌ای مهم در پیروزی این انقلاب بود. در واقع همین مردم بودند که با فرمان امام راحل با وجود حمایت دولت‌های بزرگ استعماری شرق و غرب از رژیم بعثی، توانستند عزت ملی را عینیت بخشند.


وی با بیان اینکه دشمنی‌های استکبار پایان‌پذیر نیست و همچنان به اشکال دیگر چون جنگ اقتصادی تداوم دارد یادآور شد: امروز و در شرایط سخت کرونا، دشمنی‌ها با تشدید تحریم‌ها علیه کشورمان در بخش دارو  و درمان ادامه دارد که نشان دهنده کینه دشمن از انقلاب اسلامی ایران است.

 

زارع تاکید کرد: امروز نیز ملت ایران به پشتوانه نظام و رهبری با انسجام و توکل به خدا کوشش می‌کنند این مقاومت ملی را در دوره‌ای از تاریخ به شکلی دیگر معنا بخشند.


وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن نود و نهمین سالروز شهادت میرزاکوچک گفت: میرزا کوچک از شهدای والامقامی است که بر این سپهر تابناک می‌درخشد و از مفاخر ماندگار کشورمان و برای عالمان تاریخ شهره است.


استاندار گیلان با بیان اینکه اندیشه و مرام میرزاکوچک جزئی از ساختار فکری و هویت گیلان است افزود: میرزا سراسر اندیشه وطن‌دوستانه بر مبنای شریعت اسلامی است و سالروز شهادتش فرصت خوبی برای تبیین شخصیت این بزرگمرد و روحانی مبارز گیلانی است.

 

وی خواستار برگزاری سلسله‌نشست‌های تخصصی استکبارستیزی به‌منظور تبیین نقش استکبارستیزی میرزا در کشور شد و تاکید کرد: باید از محققین و پژوهشگران در سطح ملی بهره گرفته و به‌دلیل شرایط موجود کشور برنامه‌ها را منحصر به پخش تلویزیونی نکنیم بلکه باید به بازنشر آن در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بپردازیم.

 

زارع در ادامه بر اهتمام مدیران در تجلیل از ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی تا پایان سال به‌ویژه در هفته بسیج تاکید کرد و حفاظت از یادمان شهدای گمنام را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: باید طراحی یادمان شهدا مطابق با معماری بومی استان بوده و بعد از احداث مورد نگهداری و مرمت قرار گیرد.

 

وی در پایان با اشاره به سفر معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به گیلان و انعقاد دو تفاهم نامه در راستای احداث مسکن و اشتغال جامعه ایثارگری خاطرنشان ساخت: باید این مهم مورد پیگیری ویژه قرار گیرد و فرمانداران همکاری لازم در برپایی جلسات مشترک و اجرایی کردن تفاهم‌نامه داشته باشند.

کد خبر 993326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha