تقدیر مجلس علمای اوگاندا از رایزنی فرهنگی ایران

رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا با حضور در منزل شیخ «احمد نصیف لُبِگا» امام جمعه مسجد جامع منطقه کُلُلُ در کامپالا از وی عیادت کرد

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی»، محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی کشورمان در اوگاندا با حضور در منزل شیخ احمد نصیف لُبِگا، امام جمعه مسجد جامع منطقه کُلُلُ در کامپالا از وی عیادت کرد.

 

 حضور رایزن فرهنگی در منزل شیخ احمد نصیف لُبِگا برای عیادت از ایشان که شخصیت علمی و دینی است، موجب تقدیر و تشکر مجلس علمای اوگاندا از رایزنی فرهنگی کشورمان در کامپالا شد.

 

شیخ احمد نصیف لُبِگا که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون از جمهوری اسلامی ایران حمایت می کرده است از علاقه مندان  به امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (مدظله العالی) است.

 

شیخ لُبِگا که فردی با بصیرت و از شخصیت‌های علمی و  دینی و با نفوذ  اوگاندا محسوب می‌ شود و در ترویج فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) نیز نقش مهمی داشته است.

 

امام جمعه مسجد جامع منطقه کُلُلُ کامپالا و خانواده وی ضمن تشکر  از حضور رایزن فرهنگی در منزل برای عیادت متذکر شد که سال ها پیش با دعوت مرحوم آیت الله تسخیری در همایش بین المللی وحدت در تهران شرکت کرده است.

 

شیح احمد نصیف لُبِگا که دانش آموخته دانشگاه الازهر مصر بوده و سال ها پیش قائم مقام مفتی وقت اوگاندا شیخ صعد لُوِمبا بود از نقش محوری و تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد وحدت بین مسلمین و تقریب مذاهب تقدیر و تشکر به عمل آورد.

 

عیادت از شیح احمد نصیف لُبِگا که دوستی وفادار برای پیروان اهل البیت(ع) در اوگاندا می باشد موجب تقریب و تحبیب قلوب بین دو ملت جمهوری اسلامی ایران و اوگاندا می ‌شود.

شیخ احمد نصیف لُبِگا، امام جمعه مسجد جامع منطقه کُلُلُ در کامپالا و از محبان اهل البیت(ع)، علاقه مند به جمهوی اسلامی ایران و معاون مجمع علمای اوگاندا و عضو فعال شورای عالی مسلمانان این کشور نیز است.

کد خبر 993342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha