افتتاح کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان در فسا

فیروزی گفت: کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان «شهروند» واقع در بوستان «کتاب» شهر فسا افتتاح و بهره برداری می شود.

«محمدحسین فیروزی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در فسا، ضمن گرامی داشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار با اشاره به برنامه ریزی کتابخانه های عمومی به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی گفت: برنامه های هفته کتاب از ۲۴ آبان ماه با فراخوان عضویت رایگان کتابخانه های عمومی این شهرستان از طریق درگاه مجازی SAMANPL.IR آغاز شده است.

 
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فسا در ادامه به طرح های عمرانی کتابخانه ها در هفته کتاب اشاره کرد و با تصریح اینکه شهر قربلاغ، یکی از شهرهای فاقد کتابخانه فسا، همزمان با هفته دولت کتابخانه دار شده است، افزود: به لطف خداوند و با همکاری خیرین و مسئولین محلی و استانی، پروژه های کتابخانه های شهر نوبندگان، روستای دستجه و روستای فدشکویه در حال پیگیری است.

 

وی بیان کرد: همچنین کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان «شهروند» واقع در بوستان «کتاب» که با همکاری شهرداری و شورای شهر فسا احداث شده، آماده افتتاح و بهره برداری است. 

 

فیروزی با اشاره به اینکه این اداره در تلاش است در راستای توازن توسعه مکان کتابخانه های عمومی، در آینده نزدیک با حمایت خیرین و تخصیص زمین از سوی شهرداری کتابخانه جدیدی در پروژه باغ زاهدی در جنوب شهر فسا، آغاز کند،  عنوان کرد: در این زمینه رایزنی ها با یکی از خیران انجام شده و مراحل اداری آن در حال پیگیری است.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فسا با توجه به وضعیت کرونا نیز گفت: با وجود این که کشور درگیر موضوع کرونا است؛ اما فعالیت های کتابخانه های عمومی تعطیل نشد و همه برنامه ها به صورت مجازی و با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شده است.

 

وی ادامه داد: از همین رو چندین کارگاه با موضوعاتی مانند «والدین چگونه، بچه ها را به کتاب و کتابخوانی علاقمند کنند؟»، «گشتی در دنیای تازه های کتاب کودک و تربیت فرزند»، «تکنیک های برتر ورزش مغز برای تمرکز و یادگیری بالا در مطالعه و زندگی» و «لذت شعر و ادبیات در دوران کرونا» در این هفته برگزار می شود.

 

فیروزی در پایان با اشاره به برگزاری برنامه های متعدد فرهنگی به صورت مجازی به مناسبت هفته کتاب، اظهار داشت: با مشارکت همه شهرداری های شهرستان فسا، مسابقه «پویش کتاب خوان مجازی» ویژه نوجوانان و بزرگسالان و مسابقه «نقاشی ویژه کودکان» با بیش از ۷۰ میلیون ریال جوایز نقدی برگزار می شود.

کد خبر 993356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha