افتتاح کتابخانه عمومی در پنج شهر فاقد کتابخانه فارس همزمان با هفته کتاب

منوچهری گفت: ۲۳ شهر فاقد کتابخانه در استان وجود دارد که پنج شهر برنامه ریزی شده و طی چند روز آتی این پنج شهر صاحب کتابخانه خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله منوچهری»، امروز (یکشنبه 25 آبان) در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی فارس با اشاره به اینکه عضویت رایگان تمام اعضای کتابخانه های عمومی در دستور کار قرار گرفت، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی کتابخانه ها تمدید رایگان یکساله کارت اعضای برای استفاده مداوم از خدمات کتابخانه ای انجام شد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی فارس با اشاره به اینکه در هفته کتاب امسال، پنج باب کتابخانه افتتاح می شود، یادآور شد: از مجموع افتتاح های این هفته، 2 کتابخانه در شهرهای «صدرا» و «مبارک آباد» که فاقد کتابخانه بودند، افتتاح می شود.

وی گفت: 23 شهر فاقد کتابخانه در استان وجود دارد که پنج شهر برنامه ریزی شده و طی چند روز آتی این پنج شهر صاحب کتابخانه خواهند شد.

منوچهری با یادآوری این مطلب که ۲ هزار برنامه در ۲۴۰ کتابخانه فعال استان فارس ویژه این ایام برگزار می شود، تاکید کرد: از ۱۱ کتاب در سطح شهرستان ها رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری جشن ملی کتاب عنوان کرد: انجمن کتابخانه های استان به عنوان انجمن برتر کشوری معرفی و کتابخوان برتر هم از شهر «قادر آباد» بود که انتخاب شد.

منوچهری پیرامون کتابخانه مرکزی شیراز هم گفت: تامین اعتبار کتابخانه مرکزی شهر شیراز در دستور کار قرار گرفت و 2 میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شد که 30 درصد تخصیص یافت و مشاور برای این طرح معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه زمین کتابخانه توسط شهرداری در نظر گرفته شد و این زمین در موقعیت بسیار مناسبی قرار دارد، تاکید کرد: امیدوارم با اعتباری که امسال تخصیص داده شود بتوانیم به نقاط خوبی برسیم.

کد خبر 993361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha