برای نهاد کتابخانه های عمومی اتکای زیادی به منابع دولتی نشده است

نوروزی گفت: نهاد کتابخانه های عمومی یک موسسه غیردولتی است و عمده کمک ها از سوی بخش خصوصی، نهادها، خیرین و نیم درصد سهم شهرداری تامین می شود و در قانون برای تامین اعتبار این نهاد به منابع دولتی، اتکا زیادی نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حسن نوروزی»، امروز (یکشنبه 25 آبان) در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی فارس گفت: نهاد کتابخانه های عمومی یک موسسه غیردولتی است و عمده کمک ها از سوی بخش خصوصی، نهادها، خیرین و نیم درصد سهم شهرداری تامین می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس با اشاره به اینکه در قانون برای تامین اعتبار این نهاد به منابع دولتی، اتکا زیادی نشده است، اظهار کرد: چند ماه است که زمین کتابخانه مرکزی شیراز تامین شده است، از 89 تا 98 اعتبار برای کتابخانه مرکزی شیراز در نظر گرفته می شد.

وی با اشاره به اینکه با این متراژی که گفته شد نمی توان از اعتبارات استانی برای ساخت آن استفاده کرد و اعتبارات استانی اجازه چنین ساختی نمی دهد، تاکید کرد: اگر می خواهند کاری شکل بگیرد باید مطالبات را جمع آوری کرده تا موضوع احداث کتابخانه مرکزی شیراز با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ذیل بودجه 1400 قرار گیرد گرچه تاکنون در هیچ استانی چنین موضوعی مشاهده نشده است.

 

کد خبر 993371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha