کمبود داروی کرونا در خراسان جنوبی نیست

آهنی با تاکید بر اینکه کمبود داروی کرونا در خراسان جنوبی نیست، گفت: بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هر هفته برای تامین داروهای کرونا و تهیه اقلام حفاظت فردی بیمارستان های استان هزینه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «غلامرضا آهنی» صبح امروز (۲۵ آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بر اساس مصوبه هفته گذشته شورای عالی بیمه تمام داروهایی که برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ استفاده می شود در پوشش بیمه‌ای قرار گرفت.

 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هر هفته برای تامین داروهای کرونا و تهیه اقلام حفاظت فردی بیمارستان های استان هزینه می شود، گفت: در همین راستا هر هفته بالغ بر ۱۰۰ هزار مساک سه لایه، ۱۹ هزار و ۵۰۰ کاور کفش، بالغ بر ۲۱ هزار آستینک، ۶ هزار و ۶۰۰  ماسک N۹۵  و ۶ هزار و ۶۰۰ گان ضدآب، ۹ هزار و ۲۵۰ عدد کلاه، ۱۶۲ هزار دستکش، بالغ بر ۲ هزار لیتر محلول ضدعفونی، چهار هزار عینک، ۲ هزار  ۵۰۰ چکمه و سه هزار و ۳۰۰ لباس حفاظت فردی به بیمارستان ها و مراکز درمانی استان تحویل می دهیم.

 

وی با اشاره به اینکه داروهای کرونا براساس بیماران مبتلای بستری به دانشگاه ها تخصیص می یابد، ادامه داد: مصرف داروی رمدسیویر به دلیل افزایش شدید بیماری بسیار زیاد شده و دیروز بیش از یک هزار و ۵۰۰ عدد داروی رمدسیویر به استان خراسان جنوبی تخصیص یافته است.

 

آهنی با تاکید بر اینکه کمبودی در بحث داروهای کرونایی نیست، افزود: خراسان جنوبی به نسبت سایر استان ها، بیماری ندارد که برای دارو با مشکل مواجه شده باشد.

 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به کمبود یک نوع از انسولین قلمی (لاکتوز) در سطح کشور ، ادامه داد: در حال حاضر انسولین قلمی لاکتوز از نوع ایرانی در داروخانه هلال احمر  به صورت متمرکز  توزیع می کنند ولی این کمبود دلیل نمی شود که بیماران دیابتی نگران باشند چرا که اگر انسولین قلمی نباشد اما ویال انسولین تولید داخل به فور در کشور وجود دارد.

 

وی تاکید کرد: داروی بیماران هموفیلی نیز به صورت متمرکز در بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند توزیع می شود.

کد خبر 993447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha