۱۵۰ گروه جهادی خراسان جنوبی برای مقابله با کرونا وارد میدان شدند

هنری از سازماندهی دوباره ۱۵۰ گروه جهادی برای مقابله با کرونا در استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در همین راستا تا ابتدای هفته بسیج تعداد جهادگران به سه هزار نفر خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی هنری» ظهر امروز (۲۵ آبان) در گفتگو با رسانه های گروهی از حرکت دوباره گروه های جهادی برای مقابله با کرونا در استان  خراسان جنوبی خبر داد و اظهار کرد: گروه‌های جهادی بسیجی استان به فرمان رهبری لبیک گفتند و اعلام آمادگی کردند تا با حضور پرشور و پر رنگ خود بار دیگر در میدان مقابله با این ویروس منحوس رفاه و آرامش را به هم استانی‌های خود بازگردانند.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شورای جهادی شهرستان ها تشکیل شده است، افزود: در همین راستا نسبت به شناسایی اولویت های مورد نیاز فعالیت جهادگران اقدام و تصمیم گیری شد و قرارگاه جهادی شهید کاوه در استان برای هماهنگی بین قرارگاه های شهرستانی راه اندازی شده است.

 

وی ادامه داد: جهادگران از دو هفته قبل فعالیت مجدد خود برای مقابله با کرونا در استان را آغاز کردند و با توجه به اینکه تاکید مقام معظم رهبری بر محله محور بودن طرح، برنامه ریزی شده تا بسیجیان در مساجد هر محله متمرکز باشند و فعالیت های جهادگران به صورت محله محور و مسجد محور انجام شود.

 

هنری از سازماندهی ۱۵۰ تیم جهادی در سطح استان خبر داد و گفت: تعداد جهادگران رو به افزایش است و تا ابتدای هفته بسیج تعداد جهادگران به سه هزار نفر خواهد رسید که در این طرح خداپسندانه به خانواده‌هایی که به علت کرونا در قرنطینه خانگی به سر می‌برند برای خرید مایحتاج شان کمک و با حضور در بخش‌های کرونا بیمارستان‌ها به عنوان خدمه به یاری کادر درمان می شتابند.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: ضدعفونی شبانه اماکن مختلف از ساعت ۲۰ تا ۲۴ و توزیع بسته‌های بهداشتی شامل ماسک و مواد ضدعفونی بین اقشار کم درآمد با بهره گیری از ظرفیت خیرین از دیگر فعالیت‌های گروه‌های جهادی خواهد بود.

 

وی تاکید کرد: در این مرحله از حضور جهادگران برای مقابله با کرونا در بحث تامین مایحتاج اقلام بهداشتی نیز ۱۰ کارگاه تولید ماسک، گان و شیلد فعال شده است.

 

هنری با بیان اینکه در  بحث نهضت کمک مومنانه نیز از ظرفیت گروه های جهادی برای جمع آوری کمک های مردمی استفاده می شود، گفت: در بحث تهیه و تولید محتوا برای مقابله با کرونا و فرهنگ سازی رعایت مراقبت های بهداشتی نیز تیم های جهادی در سطح استان فعال هستند.

 


 

کد خبر 993449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha