اهدای افزون بر ۴۴۰۰ جلد کتاب به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان

حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد از اهدای افزون بر چهار هزار و ۴۰۰ جلد کتاب به کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان همزمان با هفته کتاب خبرداد.

حجت‌الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد» با اشاره به بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به راه‌اندازی کتابخانه در مساجد کشور اشاره کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: کتابخانه‌های مساجد با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، افزایش سرانه مطالعه و تسهیل دسترسی به کتاب در همه محلات در مساجد تشکیل شد.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه هم اکنون ۲۴۶ کتابخانه در مساجد سراسر استان دایر است افزود: از این تعداد کتابخانه، ۱۰۳ کتابخانه در مساجد شهری و ۱۴۳ کتابخانه در مساجد روستایی دایر شده است.

 

وی با تصریح اینکه تاسیس کتابخانه در مساجد مناطق روستایی اولویت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است اظهارکرد: از این تعداد کتابخانه روستایی ۵۰ کتابخانه دارای مخزن بوده و ۹۳ کتابخانه در شبستان مساجد دایر شده است.

 

رضوانی‌نژاد مجموع کتابخانه‌های مخزن‌دار مساجد استان را ۹۸ کتابخانه اعلام کرد و بیان داشت: ۱۲ هزار و ۷۸۵ نوجوان و جوان مسجدی عضو کتابخانه‌های مساجد سراسر استان بوده و از خدمات کتابخانه‌ای مساجد بهره می‌گیرند.

 

وی با تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته کتاب در کتابخانه‌های مساجد استان، اهدای کتاب به مساجد را مهمترین این برنامه‌ها عنون کرد و بیان داشت: ۱۲۴ عنوان کتاب با چهار هزار و ۴۹۹ جلد کتاب در این ایام بین کتابخانه‌های مساجد سراسر استان توزیع می‌شود.

 

رضوانی‌نژاد اظهارداشت: این کتاب‌ها به ارزش حدود یک میلیارد ریال با موضوع عمومی به همت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تهیه شده است.

 

وی معرفی کتاب در قاب ‌«شنبه‌های کتاب» را از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد استان عنوان کرد و افزود: برگزاری مسابقات کتابخوانی، کارگاه آموزشی برای کتابداران، خلاصه‌نویسی کتاب با استفاده از بستر فضای مجازی از دیگر برنامه‌های این ایام است.

 

رضوانی‌نژاد برگزاری مسابفه کتابخوانی «آموزه‌های عاشورایی» در مسجد امامزاده صالح به همت کانون فرهنگی و هنری حامیان ولایت رشت، فراخوان هفتمین جشنواره روستا و عشایر دوستدار کتاب، معرفی کتاب‌های مذهبی به نمازگزان و انتشار فرمایشات رهبر معظم انقلاب و اهل بیت(ع) با محوریت کتابخوانی در شبکه‌های اجتماعی را از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد گیلان در هفته کتاب اعلام کرد.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 993483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha