۴۶۰۰ تذکر کتبی به واحدهای صنفی استان سمنان داده شد

یحیایی با اشاره به ثبت ۷۰ مورد تخلف در خصوص پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا در سطح اصناف استان سمنان گفت: در بازرسی ها چهار هزار و ۶۰۰ مورد تذکر کتبی داده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «مهدی یحیایی» در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه  از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا بازرس‌ها در قالب ۳۰ اکیپ بازرسی و با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط از قبیل بهداشت، نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف در سطح استان سمنان انجام داده‌اند گفت: هدف از انجام این بازرسی‌ها را بررسی اجرای محدودیت‌های کرونایی و پروتکل‌های بهداشتی و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان است.

 

معاون نظارت و بازرسی صنعت معدن تجارت استان سمنان جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت کالاهای پزشکی و بهداشتی را دنبال می‌کند، بیان کر را از مهمترین اهداف این بازرسی ها عنوان کردوگفت: تخلفات صورت گرفته در اصناف استان عمدتاً گران‌فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه و امتناع از عرضه کالا به ارزش ریالی بالغ بر ۸۶۰ میلیون و ۱۲۰ هزار ریال بوده است.

 

وی از ارجاع  پرونده تمامی متخلفان برای بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی  خبردادوافزود: از ابتدای شیوع این ویروس در حدود ۶۴۰ واحد صنفی در سطح استان برای انجام تخلفات صنفی پلمپ شده است.

 

یحیایی با بیان اینکه بازرسی و نظارت بر اصناف در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشدید شده است اضافه کرد: بیش از ۴۵ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان به‌منظور رعایت محدودیت‌های کرونایی و پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان صورت گرفته است.

 

معاون نظارت و بازرسی صنعت معدن تجارت استان سمنان با اعلام این مطلب که در این بازرسی‌ها چهار هزار و ۶۰۰ مورد تذکر کتبی داده شده است بیان کرد: ثبت ۷۰ فقره تخلف صنفی از ابتدای شیوع ویروس کرونا از جمله دیگر دستاوردهای طرح‌های نظارتی بر اصناف استان سمنان است.

 

یحیایی تصریح کرد: به جهت بررسی شکایات مرتبط با تشکل­های صنفی ، تسریع در رسیدگی به شکایات ، شفافیت، کنترل و انضباط اداری، صرفه جویی در هزینه های شاکی و متشاکی ، سامانه رسیدگی به شکایت صنفی ایجاد شده است که از این طریق دسترسی ارسال شکایات در سامانه اصناف به نشانی www.iranianasnaf.ir فعال است و متقاضیان باید شکایت خود را در این سامانه ثبت و با درج مشخصات، از طریق شماره رهگیری مراحل رسیدگی به شکایت را پیگیری کنند.

 

وی یادآور شد: علاوه بر این شهروندان استان سمنان می توانند شکایات و گزارشات خود را از گرانفروشی، کم فروشی ، عدم درج قیمت ، عدم صدور صورت حساب ، عرضه و فروش کالای قاچاق به شماره ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

 

کد خبر 993496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha