خرید ۲۵۰ میلیون تومان کتاب از ناشران و نویسندگان گلستانی

گلچین گفت: در سال گذشته حدود ۲۵۰ میلیون تومان کتاب به منظور حمایت از حوزه نشر از ناشران و نویسندگان گلستانی خریداری شده است.

«احمد گلچین» ضمن گرامیداشت بیست و هشتمین دوره هفته کتاب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: کتاب محور دانایی است و شعار امسال حوزه کتاب «مانایی و دانایی» است.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به دنبال آن استان ها در حوزه کتاب و کتابخوانی برنامه هایی را تدارک دیده است که در طول هفته کتاب به منظور تجلیل از خادمان حوزه کتاب و نویسندگی و نشر برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: امسال همزمان با هفته کتاب طرح پاییزه کتاب ۹۹ در گلستان اجرا می شود، این طرح از ۲۴ آبان ماه جاری کلید خورد و تا ۳۰ آبان ماه ادامه دارد.

 

گلچین یادآور شد: در راستای این طرح مردم استان گلستان می توانند با مراجعه به کتابفروشی های منتخب کتاب های موردعلاقه خود را با ۲۰ درصد تخفیف خریداری کنند، البته این طرح کتاب های آموزشی و کتاب هایی که از لحاظ نشر معتبر نباشند را شامل نمی شود.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بیان کرد: ۱۴ کتابفروشی منتخب مربوط به شهرهای گرگان، گنبدکاووس و کردکوی است که آدرس این کتابفروشی ها در سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان قرار داده شده است.

 

وی با اشاره به حمایت از ناشران تصریح کرد: در استان گلستان سالانه با خرید کتاب از حوزه نشر حمایت می شود در واقع در پایان هر سال تعدادی کتاب را برای حمایت از حوزه نشر از ناشران و نویسندگان گلستانی خریداری می کنیم.

 

گلچین اضافه کرد: در سال گذشته حدود ۲۵۰ میلیون تومان کتاب از حوزه نشر خریداری کردیم که ۱۰۰ میلیون تومان آن به طور مستقیم از استان گلستان خریداری شده و ۱۵۰ میلیون تومان نیز مربوط به کتاب هایی بود که به وزارت ارشاد پیشنهاد دادیم و وزارتخانه نسبت به خرید آنها اقدام کرده است.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: تمام متقاضیانی که خواستار حمایت از کتاب خود بودند را مورد حمایت قرار دادیم، البته طبیعی است با توجه به تعداد نویسندگان و ناشران حمایت انجام شده کافی و رضایت بخش نباشد اما تلاش کردیم بالاترین حمایت را از نویسندگان و ناشران گلستانی داشته باشیم.

 

وی تصریح کرد: در ترویج و نهادینه سازی حوزه کتابخوانی دستگاه های فرهنگی نقش دارند اما کتاب متعلق به همه نسل ها و اقشار جامعه است و باید تلاش کرد تمامی اقشار و صنوف نسبت به مطالعه کتاب اهتمام داشته باشند.

 

گلچین تاکید کرد: والدین باید بیش از دیگران به کتاب و کتابخوانی اهتمام داشته باشند چراکه نسل بعد که فرزندان ما هستند تربیت را از رفتار ما می آموزند.

 

کد خبر 993511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha