همکاری ۹۵ درصد اصناف خراسان جنوبی در اجرای محدودیت‌های کرونایی

ملانوری گفت: ۹۵ درصد اصناف خراسان جنوبی دستورالعمل تعطیلی کسب و کار از ساعت ۱۸ را رعایت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید ملانوری» امروز (۲۵ آبان) در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: از آن جایی که کرونا بر همه حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و... تأثیر گذاشته است لذا کنترل این بیماری بر همه چیز اولویت دارد.

 

استاندار خراسان جنوبی ورود به موضوع پیشگیری و کنترل بیماری را از وظایف همه دستگاه ها برشمرد و گفت: هدف اصلی از برگزاری مکرر جلسات ستاد کرونا، تأکید به مدیران برای اجرای مصوبات و اعمال محدودیت ها، رسیدن به استانی عاری از کروناست.

 

وی با تشکر از واحدهای صنفی استان در رعایت ضوابط اعمال شده افزود: بر اساس آمار ارائه شده توسط کمیته نظارت و ارزیابی، تا پایان ۲۴ آبان ماه  ۹۵ درصد واحدهای صنفی استان، پروتکل ها را رعایت کرده و ساعت ۱۸ نسبت به تعطیلی واحد خود اقدام نموده اند.

 

ملانوری با اشاره به مصوبات جلسه روز گذشته ستاد ملی مبارزه با کرونا تصریح کرد: در این جلسه بر بالا بردن سطح سواد سلامت مردم تأکید شد چرا که مردم باید بدانند هر اقدام و محدودیتی در راستای حفظ سلامت آنهاست.

 

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: مردم باید به تصمیمات ستاد اعتماد کنند و در اجرای کامل مصوبات همراهی کنند.

 

وی ادامه داد: مدیران دستگاه های اجرایی نیز در همه زمینه ها، برگزاری جلسات و نشست ها، خدمات دهی به جامعه هدف و اجرای رزمایش های کمک های مؤمنانه باید بر رعایت ضوابط بهداشتی دقت داشته باشند.

 

ملانوری به موضوع گسترش خدمات در پهنه دولت الکترونیک اشاره کرد و گفت: باید ساز و کارها را به گونه ای طراحی کنیم که مردم بتوانند خدمات مورد نظر خود را در این قالب از دستگاه ها دريافت کنند و نیازی به مراجعه به ادارات نداشته باشند.

 

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: معرفی این زیرساخت به همه اقشار و گروه ها، این فرصت را فراهم می کند که بخش خصوصی در این قالب فعالیت کند و واحدهای صنفی در این شرایط به راحتی فعالیت کنند.

 

وی با اشاره به اعمال محدودیت ها برای ورود افراد به آرامستان ها در پنجشنبه و جمعه گذشته، تأکید کرد: محدودیت ها این هفته نیز همچنان ادامه دارد.

 

ملانوری افزود: شهرداران و دهیاران باید در اجرای کامل این محدودیت ها طی هفته های آینده جدیت داشته باشند و تجمع ها ترددها را به حداقل برسانند تا به زودی شاهد قطع زنجیره کرونا در استان باشیم.

 

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر ضمانت اجرایی دستورالعمل های ستاد کرونا، ادامه داد: روند اجرای این مصوبات باید به طور دقیق از طریق کمیته نظارت و ارزیابی ستاد کرونا کنترل شود.

 

وی، بیماریابی و شناسایی مبتلايان به کرونا را نیز از نکاتی برشمرد که می بایست با همراهی همه حوزه ها با دانشگاه علوم پزشکی انجام شود.

 

ملانوری به موضوع گلایه های رسیده از فعالیت دستفروشان اشاره و تصريح کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید فعالیت این گروه را تحت نظارت داشته باشند و با فراهم آوردن سازوکار های لازم از فعالیت دستفروشان بعد از ساعت ۱۸ ممانعت کنند.

 

به گفته وی؛ اداره کل ورزش و جوانان نیز باید بر فعالیت باشگاه ها نظارت کافی داشته باشد و پروتکل های بهداشتی لازم برای این گروه را تدوین کرده به منظور ارائه در جلسه بعد در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهد.

 

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این که همه باید تلاش کنیم تا استان از ویروس کرونا پاک شود، گفت: ستاد ملی کرونا از شنبه آینده اول آذرماه، محدودیت های جدیدی اعمال می کند و ما هم به عنوان کارگزاران نظام باید از آنها تمکین کنیم.

 

ملانوری  بیان کرد: ما باید با لحاظ همه مسایل و ملاحظات فرهنگی و منطقه ای، صرفاً به جهت حفظ سلامت مردم، در راستای بومی سازی مصوبات اقدام کنیم.

 

وی با بحرانی خواندن شرایط موجود، اظهار کرد: ادارات و دستگاه ها مکلفند با ارائه راهکارهای لازم از تجمع جامعه هدف خود برای دریافت خدمات جلوگیری کنند.

 

استاندار خراسان جنوبی در پایان گفت: نحوه برخورد دستگاه ها با شرایط موجود و خدماتی که در این راستا ارائه می کنند در ارزیابی های دوره ای مدیران تأثیر خواهد داشت.

 

 

کد خبر 993549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha