تنش زدایی و استفاده از ظرفیت سران عشایر رویکرد ستاد کرونا در خرمشهر است

حیدری رویکرد ستاد کرونا شهرستان خرمشهر را تنش زدایی و استفاده از ظرفیت سران عشایر دانست و گفت: بزرگان و سران طوایف، عشایر و افراد ذی نفوذ در آگاه ‌سازی و توصیه به مردم در راستای رعایت مصوبات ستاد کرونا نقش موثری را ایفا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «محمد حیدری» ظهر امروز (یکشنبه 25 آبان) در نشست ستاد مبارزه با کرونا خرمشهر که در فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، با اشاره به نقش مؤثر بزرگان و سران طوایف و متنفذان در آگاه ‌سازی و توصیه به مردم در راستای رعایت مصوبات ستاد کرونا، اظهار کرد: رویکرد ستاد کرونا شهرستان خرمشهر تنش زدایی و استفاده از ظرفیت سران و بزرگان عشایر، طوایف و افراد ذی نفوذ است.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر افزود: خوشبختانه همکاری و همراهی سران و بزرگان عشایر، طوایف و افراد ذی نفوذ برای آگاهی بخشی به مردم در راستای رعایت توصیه‌های بهداشتی و مصوبات ستاد مبارزه با کرونا بسیار سازنده و مثمرثمر بوده است.

 

وی از مراجعه 107 هزار و 694 نفر در خصوص ابتلا به بیماری کووید 19 به بیمارستان های محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد 18 هزار و 308 نفر مربوط به خرمشهر است.

 

حیدری آمار کل نمونه گیری تست کرونا ویروس را 26 هزار و 952 مورد عنوان کرد و ادامه داد: هفت هزار و 86 مورد مربوط به خرمشهر بوده که معادل 26 درصد است، همچنین موارد مثبت ویروس کرونا در محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان 10 هزار و 333 مورد به ثبت رسیده که 2 هزار و 883 مورد آن مربوط به این شهرستان است.

 

وی برگزاری 25 نشست هماهنگی شهرستان خرمشهر در قالب ستاد کرونا را یک کار بسیار منظم، مجدانه و پیگیرانه دانست و بیان کرد: برگزاری مداوم این نشست ها هماهنگی و هم افزایی همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان خرمشهر در زمینه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی را فراهم کرده است.

 

فرماندار ویژه خرمشهر، با تقدیر از مساعدت‌های سازمان منطقه آزاد اروند به عنوان یکی از اجزای ستاد مدیریت کرونا شهرستان خاطرنشان کرد: یکی از کار‌های مهم منطقه آزاد مساعدت به 15 هزار نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد بوده است که جای تقدیر و تشکر نیز دارد.

 

وی به توزیع و قیمت گذاری الکل در شهرستان خرمشهر اشاره کرد و گفت: راه اندازی کارگروه نظارت برعملکرد اصناف و مقابله باگران فروشی اقلام بهداشتی یکی دیگر از موارد هماهنگی ستاد کرونا شهرستان خرمشهراست.

 

حیدری اضافه کرد: محله محور کردن برنامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی، مراقبت از گروه‌های پر ریسک و واگذاری مسئولیت‌ها و تقسیم کار بین همه اعضای ستاد کرونا شهرستان از موارد مهم بوده که انجام شده است.

 

وی از پلمب مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی غیرمجاز در این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: تاکنون 726 مورد مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی پلمپ و همچنین 633 مورد از اماکن عمومی غیر مجاز در خرمشهر تعطیل شده اند.

 

فرماندار ویژه خرمشهر ابراز کرد: علاوه بر این نیز 22 هزار و 191 مورد عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی اصناف گزارش شد که 192 مورد آنها به تعزیرات حکومتی و 87 متخلف نیز به دادستانی معرفی شده اند.

 

وی از پلمپ 18 واحد نانوایی‌ در خرمشهر خبر داد و اذعان کرد: تعداد بازرسی‌هایی که از مراکز تهیه و توزیع در یک بازده سه ماهه به صورت تطبیقی صورت گرفته در شهریورماه 868 مورد، مهرماه 1439 مورد و در آبان ماه 965 مورد گزارش شده است.

 

حیدری تعداد واحد‌های پلمپ شده مراکز توزیع مواد غذایی را 147 مورد و مراکز تعطیل شده را 579 مورد عنوان کرد و یاد آور شد: اداره پست نیز به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پلمپ و پس از اخذ تعهد رعایت دستورالعمل ها این ارگان نیز فک پلمب شد.

 

کد خبر 993561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha