ضرورت آماده باش تمام مناطق شهرداری و آبفا آبادان در بارندگی های آتی

موسوی از لغو مرخصی تمام مدیران دستگاه های اجرایی و خدمات رسان تا ۱۵ آذر خبر داد و گفت: تمام مناطق شهرداری و آبفا آبادان در بارندگی های پیش رو باید در آماده باش کامل باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید زین العابدین موسوی» شامگاه (یکشنبه 25 آبان) در نشست ستاد مدیریت بحران آبادان که در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد با ابراز نارضایتی از عملکرد دستگاه‌های خدمات‌رسان در پی اولین بارندگی چند روز اخیر اظهار کرد: وقتی پس از اولین بارندگی نتیجه مطلوبی از فعالیت‌های یک سال گذشته را به دست نمی آوریم، مشخص است که در برخی از جاها کم کاری شده و هر چند اقدامات و زحمات بسیاری در این راستا صورت گرفته اما قطعاً این اقدامات کافی نبوده که با اندک بارندگی در برخی نقاط شهر اینگونه آبگرفتگی را شاهد هستیم.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان با بیان اینکه دستگاه های خدمات ‌رسان یک سال فرصت داشتند تا معایب و مشکلات را برطرف کنند افزود: هم ما و هم استان تذکرات زیادی در خصوص احتمال آب‌گرفتگی معابر به دستگاه های خدمات رسان داده بودیم و عمده آبگرفتگی در آبادان به شهرداری و آبفا مربوط می‌شوند، هر چند که برخی از شرکت‌های صنعتی که در شهر حضور دارند و بخشی از مساحت شهر را در اختیار دارند می بایست پای کار باشند و ستاد بحران را همراهی کنند.

 

وی تصریح کرد: این اصلا پذیرفتنی نیست که بخواهیم بیش از این شهروندان را از بابت آبگرفتگی ها و همچنین انسداد فاضلاب آزرده خاطر کنیم.

 

موسوی از لغو مرخصی تمام مدیران دستگاه های اجرایی و خدمات رسان تا 15 آذر خبر داد و اضافه کرد: با هیچ شخصی تعارف نداریم و در صورتی که هر مدیری در هر مقامی در این خصوص کم‌ کاری کند، شدیدترین برخورد اداری در انتظارش خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه تمام مناطق شهرداری و آبفا باید در این ایام در آماده ‌باش کامل باشند عنوان کرد: آبفا و شهرداری باید با تعامل با یکدیگر و نه انداختن تقصیرها به گردن دیگری در جهت رضایت مندی شهروندان گام بردارند.

 

رئیس ستاد بحران آبادان از تشکیل پنج گروه امدادی در این شهرستان خبر داد و ابراز کرد: این اکیپ ها متشکل از اداره آبفا و شهرداری آبادان و دیگر دستگاه‌های خدمات‌ رسان باید تشکیل شوند تا در نقاط مختلف شهر مستقر شوند و تمام تلاش خود را برای دفع آبگرفتگی به کار ببندند.

 

در این نشست «علی تابع الحجه» رئیس اداره هواشناسی آبادان نیز بیان کرد: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، منطقه جنوب غرب کشور و همچنین جنوب غرب استان خوزستان در ساعات آینده تا اواسط روز سه شنبه هفته جاری شاهد بارندگی قابل توجهی خواهد بود.

 

در ادامه «محمدرضا شیرازی» نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد پس از بارندگی چند روز اخیر در سطح شهرستان آبادان تاکید کرد: نقاط ضعف برخی مناطق آبادان از جمله کوی ولیعصر و منطقه دویستی ها در بارندگی اخیر شناسایی شد و لایروبی مجدد را انجام دادیم.

 

شهردار آبادان خاطر نشان کرد: همچنین نیزارهای موجود این دو منطقه اکنون نی زنی شدند و علاوه بر آن نیز لوله ای که از گذشته در منطقه دویستی ها کار گذاشته بودند و پر شده بود را برداشتیم.

 

وی اذعان کرد: یکی از مشکلات آبگرفتگی بخشی از کوچه ها و حیات خانه های مردم در آن منطقه به علت وجود این لوله بود که خوشبختانه برطرف شد و همچنین پمپ های اس پی قوی و مختلفی را در مناطقی از جمله پشت مسجد پیروز، کوی ولیعصر و پشت هتل کاروانسرا کار گذاشتیم تا به سرعت به توانند آب های سطحی را دفع کنند.

 

شیرازی به هسته مرکزی شهر آبادان نیز اشاره کرد و ادامه داد: نقاط ضعفی در بلوار طیب، خیابان امام و خیابان طالقانی در خصوص آبگرفتگی بارندگی اخیر داشتیم که طی چهار روز گذشته عملیات لایروبی را انجام دادیم، همچنین برای این مناطق نیز پمپ هایی را برای انتقال آب به شبکه معابر کنار دستی آنها آماده کردیم.

 

وی یاد آور شد: در کوی ذوالفقاری نیز مسیرهایی که به رودخانه بهمنشیر ختم می شدند را مجدد بازنگری و لایروبی کردیم که امیدواریم در بارندگی پیش رو مردم با کمترین مشکل مواجه شوند.

 

کد خبر 993583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha