محصولات بومی برندسازی شوند

صابر بر برندسازی محصولات بومی محلی تاکید کرد و گفت: تولیدات بومی محلی منطقه این قابلیت را دارند که به خارج از کشور صادر شوند و در این خصوص باید برنامه ریزی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«عباس صابر» یکشنبه( ۲۵ آبان) در جریان بازدید از کارگاه تولید رب ازگیل و به در روستای کوته کومه بخش لوندویل این شهرستان،اظهارکرد: فرآورده های به و ازگیل با بسته بندی مناسب در بازار عرضه شود.

 

فرماندار بندر آستارا بر برندسازی محصولات بومی محلی تاکید کرد و افزود: تولیدات بومی محلی منطقه این قابلیت را دارند که به خارج از کشور صادر شوند و در این خصوص باید برنامه ریزی شود.

 

وی با بیان اینکه روستاهایی همچون خانه های آسیاب، شونان، شونده چولا، شونان رود، کوته کومه، عباس آباد و ... در تولید رب ازگیل و به؛ ظرفیت های خوبی دارند، تصریح کرد: باید از این ظرفیت برای توسعه اشتغال و درآمد استفاده شود.

 

صابر از ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای توسعه تولیدات بومی به اهالی روستای کوته کومه بخش لوندویل خبر داد.

 

عالی ترین نماینده دولت در بندر آستارا در ادامه از صندوق کارآفرینی امید و اداره‌ های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جهاد کشاورزی خواست، به منظور حمایت از تولیدات بومی، اشتغالزایی در روستاها و کاهش مهاجرت به شهرها، صندوق خرد ایجاد کنند.

 

وی با بیان اینکه حداکثر اعضای یک صندوق خرد روستایی  ۴۰ نفر خواهد بود، گفت: ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات با نرخ سود پایین برای هر صندوق منظور می شود.

 

صابر خاطرنشان کرد: زنان روستایی ۱۵ تا ۷۰ ساله می توانند در صندوق های خرد روستاهای خود عضو شوند.

کد خبر 993599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha