پژوهش های قرآنی برای پاسخ به نیازهای جامعه لازم است/ حضور ۸۰۰ نفر در مسابقات قرآن دانشجویی

غفاری با اشاره به فعالیت های پژوهشی در حوزه قرآن و عترت گفت: مطالعات و پژوهش های قرآنی برای پاسخ به نیازهای و چالش های جامعه لازم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «غلامرضا غفاری» درمراسم اختتامیه سی و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور که به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان بود، با اشاره به برگزاری این رویداد فرهنگی، قرآنی و علمی دانشگاه های سراسر کشور اظهارداشت: این برنامه همه سال به صورت متوالی برگزار شده که امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا بیشترین فرآیند آن مجازی بوده است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم و تحقیقات افزود: در این جشنواره از سلایق مختلف دانشجویی و اساتید در حوزه قرآنی استفاده شده و فراخوان فرصت تعامل و همکاری را برای اقشار مختلف با سلایق گونانگون را ایجاد کرده است.

 

وی به مشارکت امسال این رویداد اشاره کرد و ادامه داد: 800 اثر توسط دانشجویان  در رشته های مختلف قرآنی، هنری، فرهنگی، ادبی، آوایی و فناوری اطلاعات به دبیرخانه ارسال شده که در مرحله نهایی از نفرات برتر هر رشته تجلیل شد.

 

غفاری اضافه کرد: مسابقات قرآنی وزارت علوم در سطح مراکز دانشگاهی، استانی، ملی و وزارت علوم برگزار می شود و افراد متناسب با توان و ظرفیت خود در یکی از رشته ها شرکت می کنند.

 

وی نقش فعالیت های علمی و پژوهشی در حوزه قرآن را یکی از موضوعات مهم در وزارت علوم معرفی و تصریح کرد: مطالعات و پژوهش های قرآنی برای پاسخ به نیازهای و چالش های جامعه لازم است تا با راهکارهای اساسی این کتاب اسلامی به مشکلات جامعه پاسخ بدهیم.

 

معاون وزیر علوم به هویت بخشی در حوزه قرآنی اشاره کرد و یادآورشد: آموزه های دینی و قرآنی برای هویت بخشی و تقویت باورهای اسلامی جوانان نیاز و توسعه و گسترش آموزه های دینی از طریق ابزارهای فرهنگی و هنری به آشنایی بیشتر این نسل با دنیای عظیم و بزرگ قرآنی کمک می کند.

 

این برنامه به صورت مجازی برگزار شد و برگزیدگان این دوره از جشنواره قرآنی وزارت علوم معرفی شدند.

 

کد خبر 993749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha