افراد فاقد بیمه در آستارا رایگان دفترچه بیمه سلامت می گیرند

آذریان گفت: همزمان با سراسر کشور و طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا افراد فاقد بیمه در شهرستان آستارا رایگان دفترچه بیمه سلامت می گیرند .

«پیمان آذریان» امروز(دوشنبه، ۲۶ آبان) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از آستارا، اظهارکرد: افراد فاقد هرگونه پوشش بیمه درمانی پایه تا پایان سال جاری می ‌توانند بدون شرکت در آزمون وسع خود را بدون پرداخت هزینه به صورت رایگان بیمه کرده و از مزایای بیمه سلامت بهره مند شوند.


رییس اداره بیمه سلامت بندر آستارا افزود: همه کسانی که فاقد بیمه هستند و یا قبلا در آزمون وسع شرکت کرده و به دلیل عدم توان مالی هنوز دفترچه درمانی دریافت نکرده ‌اند، می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت در اسرع وقت دفترچه بیمه رایگان دریافت کنند.


وی با بیان اینکه طبق قانون به افراد تحت پوشش صندوق بیمه سلامت همگانی فقط در مراکز تشخیصی و درمانی دولتی خدمات پزشکی ارائه می شود، تصریح کرد: این افراد برای بهره‌ مندی در مراکز درمانی خصوصی می توانند در پرداخت حق بیمه سرانه درمانی مشارکت کرده و دفترچه بیمه ایرانیان دریافت کنند.


آذریان تاکید کرد: با توجه به راه‌اندازی پروژه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی بیمه شدگان می توانند در صورت ثبت نام در یکی از صندوق های سامانه بیمه سلامت و معتبر بودن در سامانه بدون دفترچه و فقط با ارایه کد ملی به مراکز درمانی طرف قرار (مطب ها، داروخانه ها، آزمایشگاه ها و...) مراجعه کرده و خدمت مورد نظر را دریافت کنند. همچنین در صورت داشتن برگه خالی در دفترچه بیمه و معتبر بودن در سامانه نیازی به تعویض دفاتر درمانی نیست.

 

وی جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت شهرستان آستارا را ۴۵ هزار و ۵۴۴ نفر برشمرد و گفت: این تعداد تحت پوشش، ۵۰ درصد جمعیت شهری و روستایی بندر آستارا را شامل می شود.


رییس اداره بیمه سلامت بندر آستارا پوشش بیمه ‌ای این سازمان را در صندوق های بیمه‌ ای کارکنان دولت، بیمه همگانی، ایرانیان، روستایی و سایر اقشار اعلام کرد و افزود: ۶۹ بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت هستند.


آذریان با اشاره به اینکه بیماران دیالیزی، تالاسمی، هموفیلی، پیوند کلیه و ام اس تحت پوشش بیمه سلامت هستند و داروهای آنها نیز رایگان است، خاطرنشان کرد: بیشترین بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت بیماران ام اس و کمترین تالاسمی می باشد.


وی همچنین اعلام کرد:افراد می‌توانند از طریق شماره گیری سامانه #1666*  و ارائه کد ملی از وضعیت و اعتبار دفترچه بیمه  خود اطلاع پیدا کنند.

کد خبر 993775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha