کتاب  سرچشمه جوشش تمامی حکمت ها در تمدن های گذشته است

حجت الاسلام فاضلی، گفت: کتاب به معنای واقعی سرچشمه جوشش تمامی حکمت ها در تمدن های گذشته است،که با خواندن آن ها به میراث گذشتگان دست خواهیم یافت.

  حجت الاسلام حجت الله فاضلی مدیر دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: کتاب یادگار سلف برای هموار نمودن مسیر پیش رو بوده و میراث ماندگار گذشتگان و برای تعالی آیندگان می باشد و انسان به وسیله کتاب علم و اگاهی لازم را نسبت به گذشتگان پیدا کرده و عبرت لازم را گرفته تا در آینده دچار مشکل نگردد و در واقع حلقه اتصال نسل حاضر به گذشته در جهت عبرت آموزی جهت کسب توفیقات آینده است.

 

وی بابیان اینکه طلاب باید جهت مطالعه و تحقیق در کتب و علوم متداول روز باید تلاش کنند افزود: طلاب باید  مطالعه به روز داشته باشند تا بتوانند جامعه را از میراث گذشتگان بهره مند کرده و دیگران را از گرفتاری های مختلف با ارائه راهکار مطلوب نجات دهند.

 

حجت الاسلام فاضلی گفت: وظیفه اهل علم بر این است که مسائل دینی و معارف اسلامی را به شکل ویژه مطالعه و به فراخور شرایط وضعیت موجود به زبان روز برای جامعه بیان کرده تا پاسخ شبهات ایجاد شده اسباب انحراف جامعه و افراد نباشد.

 

مدیر دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه بابیان اینکه  مطالعه یکی از رسالت های مهم علما است تصریح کرد: علما با مطالعه ، دقت و تأمل در کتب سلف و کشف و بیان حقایق به جامعه و مخاطب خود در راستای کسب علم و دانش کمک می کنند و اگر این مهم به خوبی انجام شود دشمنان اسلام از جهل جامعه نمی توانند استفاده کنند و سودی از انحراف نخواهند برد.

کد خبر 993812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha