از دروغ های« الیزه» تا تعطیلی مسجد پاریس !

دروغ های کاخ الیزه در این روزها تبدیل به ابزاری در دست دولت فرانسه برای توجیه ظلم هایی شده است که در حق مسلمانان این کشور روا داشته می شود،ظلم هایی که نه تنها پیروان اسلام بلکه مکان های عبادی آنها را هدف قرار می دهد.

خبرگزاری شبستان،جهان اسلام: دولت فرانسه در انتقاد از واکنش های بین المللی به حملات تروریستی اخیر در این کشور ،رهبران و روزنامه نگاران خارجی را به برداشت غلط از تلاش برای هدف قرار دادن خشونت افراط گرایان در خاک فرانسه و تعبیر آن به عنوان سرکوب اسلام متهم کرد، اما برخی از مسلمانان فرانسه می گویند که پیام های متناقض خود دولت منجر به چنین برداشتی شده است.

 

در پی قتل «ساموئل پاتی» ، معلم تاریخ فرانسوی که کاریکاتورهای پیامبر اکرم (ص) را به دانش آموزانش نشان داده بود ،دولت فرانسه اقدام به تعطیلی مساجد کرد و بیش از 50 سازمان اسلامی را به اتهام دامن زدن به خشونت مورد بازجویی قرار داد.

 

این اقدامات در حقیقت ادامه طرح گسترده تری است که «امانوئل مکرون»،رئیس جمهوری فرانسه در اوایل ماه اکتبر برای مبارزه با به اصطلاح «جدایی طلبی اسلام گرایانه»و «اصلاح اسلام » در فرانسه آغاز کرد.

 

اما با این کار مکرون اسلام را دین بحران در سراسر جهان خواند و مدعی شد که به دنبال ایجاد «اسلام روشنگرایانه» است و همین اقدامات بود که موجب خشم مسلمانان در سراسر جهان اسلام شد.

 

در میانه این خشم ، دولت اتهامات اسلام هراسی را رد کرده و نسبت به آنچه آن را کارزار لجن پراکنی توصیف کرد ابراز نارضایتی کرد !

 

کاخ الیزه همچنین رسانه های خارجی را نیز هدف قرار دارد و آنها را به ارائه دیدگاهی تحریف شده در مورد روابط فرانسه با مسلمانان متهم کرد.

 

مکرون در پاسخ به مقاله «فایننشال تایمز» در دفاع از مسلمانان بر تعهد فرانسه به بیان آزاد تاکید کرده و رسانه ها را متهم به انتشار مقالاتی برای ایجاد تفرقه در جامعه فرانسه کرد.

 

وی در این باره گفت: من به هیچ کس اجازه نخواهم داد ادعا کند که فرانسه یا دولت آن نژادپرستی علیه مسلمانان را پرورش می دهد.

 

اما تحلیلگران می گویند که این ها تلاش الیزه برای سرپوش گذاشتن بر همه اقداماتی است که مسلمانان را عصبانی کرده است و از مهم ترین آنها می توان به دفاع از چاپ کاریکاتورهای موهن به پیامبر (ص) و همچنین تعطیلی مسجد در حومه پاریس اشاره کرد.

 

این در حالی است که پس از کشته شدن معلم فرانسوی ،وزیر کشور فرانسه حتی فروشگاه هایی که گوشت حلال و کوشر می فروشند را هدف قرار داد و آنها را آنها متهم به نوعی جدایی طلبی کرد که مکرون متعهد به جنگ با آن شده است.

 

«طارق اوبرو» ،رهبر اسلامی و امام جماعت مسجد «بوردو » در واکنش به این اظهارات گفت: این سخنان موجب بنیادگرایی می شود که در نهایت خشونت های تروریستی را به وجود می آورد.

 

«رشید بنزین»،نویسنده مراکشی-فرانسوی نیز تاکید کرد که این اظهار نظرها نشان دهنده عدم آگاهی نخبگان سیاسی از واقعیت دین اسلام و مسلمانان که دومین گروه بزرگ مذهبی در فرانسه هستند،است.

 

«ریم سارا الونا»،محقق فرانسوی و کارشناس آزادی مذهب در این باره می گوید: توافق گسترده ای از هر دو طرف یعنی دولت فرانسه و مسلمانان برای مقابله با افراط گرایی وجودد دارد اما آنچه نگران کننده است عدم وجود هیچ گونه حساسیت از طرف دولت است که نتیجه آن این است که مسلمانان بار دیگر احساس می کنند گناهکار هستند تا زمانی که بی گناهی آنها ثابت شود!

 

و در نهایت اینکه دروغ های کاخ الیزه در این روزها تبدیل به ابزاری در دست دولت فرانسه برای توجیه همه ظلم هایی شده است که در حق مسلمانان این کشور روا داشته می شود،ظلم هایی که نه تنها پیروان اسلام بلکه مکان های عبادی آنها را بدون در نظر گرفتن احساسات مسلمانان هدف قرار داده است.

کد خبر 993849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha