مقام اول تولید ذرت علوفه در استان فارس به مرودشت اختصاص یافت

نوجوان گفت: مرودشت با تولید ۶۱۷ هزار و ۵۲۰ تن علوفه، مقام اول کشت و تولید این محصول در استان فارس را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «جلال نوجوان»، امروز (دوشنبه ۲۶ آبان) از پایان برداشت ذرت علوفه ای از سطح ۱۰ هزار و ۲۹۲ هکتار ذرت علوفه ای در مرودشت خبر داد و به خبرنگاران گفت: مرودشت با تولید ۶۱۷ هزار و ۵۲۰ تن علوفه، مقام اول کشت و تولید این محصول در استان فارس را کسب کرد.

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی مرودشت افزود: برداشت ذرت علوفه ای از اول شهریور ماه آغاز شده و تا  نیمه آبان ماه ادامه داشت و بیش  از ۷۰ دستگاه چاپر شامل(۵۴ چاپر دستگاه چاپر دو ردیفه، ۱۰ دستگاه چاپر چهار ردیفه و ۶ دستگاه چاپر خورشیدی)  عملیات برداشت محصول را انجام دادند.

وی اضافه کرد: کشت ذرت در مرودشت به صورت بهاره و تابستانه انجام می شود و کاشت بهاره ذرت در اوایل خرداد ماه و کشت تابستانه که عمده کشت و روش مرسوم کشت ذرت در شهرستان است، اوایل تیر  انجام می شود.

نوجوان تاکید کرد: محصول تولیدی علاوه بر تامین نیاز بیش از ١۴٠٠ واحد گاوداری صنعتی و سنتی در شهرستان به شهرستان‌ها و استان های همجوار نیز ارسال می‌شود.

وی ادامه داد:علوفه تولیدی به منظور تهیه سیلوی دامداری ها مورد استفاده قرار می گیرد و افزایش ارزش غذایی علوفه‌ها از طریق افزودن مواد مختلف، تلفات پایین مواد پروتئینی، خوش خوراک و ارزان بودن  از مزایایی ذرت علوفه ای سیلویی است.

نوجوان اعلام کرد: متوسط عملکرد ذرت علوفه ای ۶۰ تن در هکتار است و سطح زیر کشت و تولید ذرت علوفه ای در مرودشت نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

کد خبر 993856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha