استقبال از برنامه‌های کتابخوانی در ایام کرونا رضایت‌بخش است

میر عبداللهی گفت: استقبال عموم مردم از برنامه‌های کتابخوانی در شرایط کرونا مطلوب و رضایت‌بخش است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، «سید باقر میرعبداللهی» در آیین نکوداشت بیست و هشتمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی و تجلیل از فعالان این عرصه در اردبیل که به صورت ویدئوکنفرانس، گفت: روز کتاب و پاسداشت زحمات کتابداران با سالروز رحلت علامه طباطبایی قرین شده که ضرورت دارد این ایام ارزشمند را برای فعالان این عرصه پاس داشته و گرامی بداریم.

 

مدیر کل تأمین منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: در این ایام که شرایط برای ارائه خدمات به علاقمندان کتاب سخت شده، کتابداران سراسر کشور سعی و تلاش خود را انجام می‌دهند تا با شیوه‌های جدید رغبت و انگیزه به کتاب و کتابخوانی را افزایش دهند.

 

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال و به دنبال شیوع بیماری کرونا بخش عظیمی از فعالیت‌های کتابخانه‌ای تعطیل شده ولی این وظیفه و رسالت توسعه فرهنگ کتاب در فضای مجازی با اعتقاد و علاقه راسخ ادامه دارد.

 

میرعبداللهی افزود: در فضای مجازی سعی بر این است تا علاقمندان به کتاب از تنوع خدمات ارائه شده بهره برده و به نوعی مهارت خود را در این حوزه افزایش دهند.

 

وی خاطر نشان کرد: همکاران ما در نهاد کتابخانه‌های عمومی با تهیه و تولید محصولات نرم‌افزاری و همچنین کلیپ‌های متعدد در خدمات علاقمندان به کتاب هستند تا فاصله بین مردم و کتابخوانی به وجود نیاید.

 

میرعبداللهی با قدردانی از تلاش فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در استان اردبیل، یادآور شد: تدارک بیش از ده‌ها برنامه فرهنگی در این حوزه توسط مدیریت کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نوید یک حرکت بالنده و رو به جلو را دارد که قطعا در این شرایط کرونا این برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌ها ادامه خواهد داشت.

 

وی در پایان سخنان خود، اضافه کرد: هر چند سالن‌های کتابخوانی بسته شده اما خدماتی که ما در فضای مجازی برای مخاطبان ارائه می‌کنیم، مملو از تنوع است که قطعا این حرکت در سالجاری ادامه خواهد داشت.

کد خبر 993864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha