مردم بشرویه ۲۶۴ میلیون تومان زکات پرداخت کردند

حلوانی گفت: از ابتدای سال جاری ۲۶۴ میلیون تومان زکات در بشرویه جمع آوری شده است.

«حسن حلوانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهارکرد: مردم شهرستان بشرویه از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ 43 میلیون تومان در قالب زکات مال واجب و مبلغ 108 میلیون تومان زکات مستحبه و مبلغ 113 میلیون تومان در قالب زکات فطره پرداخت کرده اند.

 

رئیس کمیته امداد بشرویه بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 32 میلیون تومان کفاره و 80 میلیون تومان زکات پروژه های عام المنفعه جمع آوری کرده ایم و این موضوعات با مشارکت موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری این شهرستان انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه امسال جو، گندم، پسته، خربزه و زردآلو از عمده ترین محصولات تحویلی به دبیرخانه زکات بشرویه بوده است، ادامه داد: وجوه مربوطه در راستای بخش های مختلفی از جمله خدمات درمانی، جهیزیه، کمک موردی، فرهنگی، مسکن و کمک به نیازمندان هزینه شده است.

 

حلوانی عنوان کرد: باغداران شهرستان بشرویه تعداد 300 اصله درخت شامل پسته و زردآلو به کمیته امداد اهدا نموده‌اند تا درآمد حاصل آن برای کمک به نیازمندان این شهرستان هزینه شود.

 


رئیس کمیته امداد بشرویه با اشاره به اینکه در حال حاضر در 18 روستای این شهرستان شورای زکات روستایی فعال شده است، افزود: این شوراها وظیفه دارند تا مشکلات نیازمندان را در همان محل به فوریت حل و فصل نمایند و تاکنون توفیقات خوبی نیز حاصل شده است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 80 نفر در سطح شهرستان به عنوان رابطین افتخاری زکات با این نهاد همکاری دارند، گفت: امر جمع آوری زکات از سال 86 به این نهاد محول شده و در قالب ستاد زکات شهرستان کار جمع آوری زکات مردم را عهده دار بوده ایم تا در جهت رفع مشکلات محرومین هزینه کنیم.

 

رئیس کمیته امداد بشرویه در پایان بیان کرد: از اعتماد مردم شهرستان بشرویه به این نهاد انقلابی در رسیدگی به نیازمندان تشکر و قدردانی می کنم و از مردم درخواست داریم تا این نهاد را در رسیدگی به محرومین و نیازمندان همچون گذشته یاری نموده و در صورت هرگونه سوال و یا پرداخت کمک با شماره تلفن 32781443 تماس حاصل نمایند.

کد خبر 993886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha