شهروندان در نذر و اهدای کتاب به مساجد مشارکت کنند

سقاء گفت: شهروندان در نذر و اهدای کتاب به مساجد مشارکت کنند تا همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، کتابخانه های مساجد از نظر محتوایی تقویت شوند.

«نادر سقاء» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مغتنمی برای توجه به مقوله سرانه مطالعه و کار تبلیغی در این راستا است که باید به همت نهادهای فرهنگی از جمله فعالان کانون های مساجد باشد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: شهروندان در نذر و اهدای کتاب به مساجد مشارکت کنند تا همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، کتابخانه های مساجد از نظر محتوایی تقویت شوند.

 

این مقام مسئول ادامه داد: عموم مردم کتاب های مطالعه شده خود را به کتابخانه مسجد هدیه دهند تا در یک حرکت فرهنگی و معنوی برای ایجاد کتابخانه پرمحتوا در مسجد محله همکاری کنند و از سوی دیگر دانش آموزان و علاقمندان حوزه کتاب نیز از این کتاب ها بهره مند شوند.

 

سقاء اظهار داشت: هم اکنون 155 کتابخانه مخزن دار و باز به همت فعالان کانون ها در مساجد استان فعال است.

 

وی تاکید کرد: بسیاری از برنامه های فرهنگی هفته کتاب به دلیل شیوع بیماری کرونا در فضای مجازی پیگیری می شود تلاش خواهیم کرد تا زمینه افزایش مطالعه در این روزهای بیماری و قرنطیه در بین نوجوانان و جوانان افزایش یابد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: معرفی نخبگان نویسنده کانون های مساجد، توزیع کتب و تجهیزات کتابخانه، برگزاری طرح «شنبه های با کتاب»، عضویت رایگان اعضای کانون در کتابخانه ها، انتشار سخنان اهل بیت (ع) و بزرگان در خصوص اهمیت کتاب و کتابخوانی در فضای مجازی و تکریم از کتابداران کانون های مساجد از جمله برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در کتابخانه های کانون های مساجد استان خواهد بود.

 

سقاء بیان کرد: مطالعه و کتابخوانی یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است که فعالیت های فرهنگی و کتابخانه ای کانون ها در راستای افزایش سرانه مطالعه و کاهش دغدغه های معظم له صورت می گیرد.

کد خبر 993901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha