ترویج فرهنگ مطالعه نیازمند هم افزایی بین کانون های مساجد و تشکل های فرهنگی است

ابدالی تکلو گفت: برای ترویج فرهنگ مطالعه به ارتباط کانون های فرهنگی هنری مساجد با تشکل ها و ادارات فرهنگی نیازمند است که با امضای تفاهم نامه بین کانون های فرهنگی هنری مساجد و اداره کل کتابخانه های استان این هم افزایی صورت گرفت.

«محمد ابدالی تکلو» امروز دوشنبه (۲۶ آبان) در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد بیان کرد: همواره یکی از ذغدغه های بنده تفاهم و فضای هم افزایی بین کانون های فرهنگی هنری مساجد و تشکل ها ‌و ادارات فرهنگی که در مسجد فعالیت می کنند، بوده است که خوشبختانه با امضای این تفاهم نامه این هم افرایی شکل خواهد گرفت.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی افزود: امیدواریم کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان بازوان اصلی اجرای فعالیت های فرهنگی در مساجد به همراه کتابخانه های عمومی که با فضای جدید اداره کل تبدیل به یک فرهنگسرا شدند و انواع برنامه های فرهنگی را برگزار می کنند، با امضای تفاهم نامه همکاری هم افزایی بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند.


وی گفت: با توجه به سابقه همکاری که کانون های فرهنگی هنری مساجد و نهاد کتابخانه های عمومی کشور با یکدیگر داشته اند، این تصمیم در خراسان رضوی گرفته شد که تفاهم نامه ای با اداره کل کتابخانه های عمومی استان منعقد شود تا بتوانیم با استفاده از تمام ظرفیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان و فضا و امکاناتی که اداره کل کتابخانه های خراسان رضوی دارد برنامه های خوب فرهنگی مشترکی برگزار کنیم.

 

ابدالی تکلو  هدف از امضای تفاهم نامه را در مرحله اول ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و مطالعه عنوان کرد و افزود: تفاهم نامه همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد فتح بابی برای این مهم است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی بیان کرد: در قالب این تفاهم نامه در مرحله اول جامعه به سمت فرهنگ کتابخانی ترغیب خواهد شد و در مرحله بعد برنامه های فرهنگی مشترک مانند یادواره شهدا و مسابقات کتاب و کتاب خوانی برگزاز خواهد شد.

 

کد خبر 993913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha