طلاب و روحانیون شیعه و سنی برای تبلیغ دین همگام شوند

حجت‌الاسلام احمد حاتمیان گفت: طلاب و روحانیون شیعه و سنی باید برای تبلیغ دین مبین اسلام همگام شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان در نشست آموزشی توجیهی طلاب و روحانیون پایگاه‌های اجتماعی که در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، اعلام کرد: روحانیون رسالت و نقش تبلیغ دین را بین مردم به عهده دارند.

 

وی با اشاره به اینکه باید ارتباط و تعامل روحانیون شیعه و سنی بیشتر شود، افزود: شیعه و سنی همگی یک هدف را در جامعه دارند و آن هم تبلیغ دین مبین اسلام است.

 

وی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ نگرش‌های منفی و قرائت‌های اشتباه از متن و بطن دین به وجود آمده است که با سنت دنبوی در جامعه همخوانی ندارد و نیاز است در برابر این ذهنیت‌ها و بدبینی‌ها بایستیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان عنوان کرد: در هر مذهب و قومی که تعصب مذهبی وجود داشته باشد منجر به تفرقه پراکنی است.

 

حجت‌الاسلام حاتمیان اعلام کرد: باید روحانیون با هم همکاری و تعامل داشته باشند و هرجا که جامعه نیازمند فعالیت ترویجی و تبلیغی است با هم‌اندیشی همقدم شوند.

 

وی عنوان کرد: امروزه اگر در اثر شرایط پدید آمده و بیماری کرونا سبک زندگی تغییر کرده و دستخوش تغییر و تحول شده‌ایم باید بتوانیم همچنان ارتباط تبلیغی را برای مردم برقرار ‌کنیم.

 

وی اضافه کرد: تلاش تبلیغی برای ترویج نماز وظیفه مبلغان دین و ائمه جمعه و جماعات است و در این راستا طلاب و روحانیون باید ارتباط را با مردم حفظ کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان همچنین همدردی با مردم را از رسالت مبلغان دینی دانست و اعلام کرد: باید تلاش کنیم آسیب‌هایی که در حوزه فقر فرهنگی و اجتماعی وجود دارد را کاهش دهیم.

 

کد خبر 993914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha